Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Wujek Nigel

590stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze19 Udostępnij
Wujek Nigel
Nidel.png
Imię: Nigel
Gatunek: Pingwin adeli
Miejsce zamieszkania: Wielka Brytania
W polskiej wersji głos podkłada: Stefan Knothe
Debiut: Król jest sam (tylko wspomniany)
Występowanie w pozostałych odcinkach: Wizyta wujka

Wujek Nigel – jest to pingwin, wujek Szeregowego. Pochodzi z Wielkiej Brytani. Przypomina Bucka Rockguta, gdyż też tropi Czerwonego Wiewióra i próbuje go złapać. Do tej pory wystąpił tylko w jednym odcinku. Jego przykrywką jest robienie z siebie niezbyt rozgarniętego fajtłapy. Określa to jako mydliny na oczy niewtajemniczonych. Nigel jest bardzo wysoki i posiada charakterystyczny jasny zarost.

Wizyta wujka

To jego pierwszy i jak na razie jedyny występ. Przybywa do Szeregowego i w ramach kamuflażu udaje głupiego pingwina. Później jednak mówi wszystkim pingwinom, że jest ponad tajnym szpiegiem pochodzącym z Wielkiej Brytanii. Uczył również Szeregowego prawdziwych sztuk walki. Razem z siostrzeńcem unicestwił plan Czerwonego Wiewióra (wystrzelenie rakiety z toksynami). Wiewiór zdołał im się wymknąć w ostatniej chwili, a jego baza uległa samozniszczeniu. Na końcu Nigel opuszczał bazę pingwinów, obiecując, że szepnie o nich słówko lub dwa komu trzeba w Centrali. Początkowo Skipper, Kowalski i Rico traktowali Nigela z pobłażaniem i znudzeni słuchali jego dykteryjek, ale gdy okazało się, kim naprawdę jest, zyskał ich podziw i szacunek.

Ciekawostki

  • Postać wujka Nigela parodiuje Jamesa Bonda.
  • Potrafi pisać i czytać, co udowodnił wysyłając Szeregowemu list.
  • Tak naprawdę nie mógłby być wujkiem Szeregowego, ponieważ należy do innego gatunku pingwinów.
  • Po raz pierwszy zostaje wspomniany w odcinku Król jest sam.
  • W oryginalnej wersji zostaje wspomniany po raz pierwszy w odc. Bombowa rozrywka. Jednak w polskiej wersji Szeregowy wspomina o wujku Andrzeju.
Adelie Penguin.jpg

Charakterystyczne zwierzę

 Pingwin białooki, pingwin Adeli (Pygoscelis adeliae) – gatunek dużego, nielotnego ptaka wodnego z rodziny pingwinów, zamieszkujący wody wokół Antarktydy. To jeden z pięciu gatunków pingwina żyjących na Antarktydzie. Jest blisko spokrewniony z pingwinem białobrewym i pingwinem antarktycznym.

Gnieździ się na Antarktydzie oraz Orkadach Południowych i Szetlandach Południowych. Największe zagęszczenie pingwinów białookich obserwuje się na Morzu Rossa.

Poza okresem lęgowym (zima) pingwiny białookie zajmują ogromne przybrzeżne platformy lodowe, żeby mieć lepszy dostęp do pokarmu. W okresie lęgowym przenoszą się na skaliste plaże, gdzie budują swoje gniazda na wolnym od lodu gruncie. Dzięki bliskości otwartej wody pingwiny mają natychmiastowy dostęp do jedzenia dla siebie i swoich młodych.

Przypisy

Więcej w Fandom

Losowa wiki