Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Szeregowy

Dyskusja0
395stron na
tej wiki

Szeregowy
Pingwiny szeregowy
Imię: Szeregowy (ang. Private)
Gatunek: Pingwin białobrewy
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W oryginalnej wersji głos podkłada: James Patrick Stuart
W polskiej wersji głos podkłada: Tomasz Steciuk
Debiut: Madagaskar

O Szeregowym Edytuj

Szeregowy (ang. Private) – najmłodszy, najniższy oraz najgrubszy z pingwinów, maskotka drużyny. Posiada niebieskie oczy i okrągłą głowę, trochę podobną do Kowalskiego. Chociaż ma nadwagę, wielu uważa go za najsłodszego z oddziału. Umie przekonać szefa do swoich racji wielkimi oczami i słodką minką. Mimo, iż jest najmniejszy, bardzo dobrze sprawuje się w walce. Często jest najlogiczniej myślącym z grupy, jednak jego pomysły, mimo, iż wydają się bardziej rozsądne od sugestii Kowalskiego, są traktowane niepoważnie. Jest także bardzo wrażliwy i dziecinny, przede wszystkim lubi zabawę pluszowymi jednorożcami, wzorowanymi na My Little Pony, uwielbia słodycze pod każdą postacią, a na dźwięk słowa "kupa" wydaje niekontrolowany śmiech. W niektórych odcinkach pingwiny zatykają mu uszy (np. kiedy przeklinają) z tej racji można podejrzewać ,że szeregowy jest jeszcze dzieckiem ,ale jest jeszcze pare dowodów które temu zaprzeczają. Jeden z tych dowodów wystąpił w odcinku ​Wróg u bram ,w którym pani kaczka powiedziała do niego "panie szeregowy" Z niewyjaśnionych przyczyn bardzo boi się borsuków i uważa, że nie wolno im ufać. Wyróżnia go także urok osobisty; jest słodki i uroczy, a w odcinku Za słodko odkryto, że posiada uber-słodycz, czyli zdolność przesilania mózgów poprzez ładny wygląd. W przeszłości nielot miał pseudonim Pan Talon (ang. Mr. Tux) i był mistrzem gry w minigolfa. W odcinku Przetrwać w miejskiej dżungli został awansowany na Szeregowego Pierwszej Klasy. Lubi chodzić do teatru.Często zostaje wybrany na ochotnika, ponieważ, jak uważa Skipper, jedynie jego brak nie będzie obciążeniem dla drużyny, i to jest talent. W odcinku Fajny wózek pokazał, że umie przekonać reszte do działań, nawet, jeśli oni się poddają. Z odcinka Maska szopa wynika, że najmłodszy pingwin posiada pomarańczowego lizaka, przechowywanego na czarną godzinę. Dosyć często dostaje od innych pingwinów w twarz za swoją naiwność. W odcinku Problem z Żelusiem widać, że jest dobrym prokuratorem. Jego ulubione słodycze to masło-orzechowe chrupki. W odcinku Noc Wezuwiuszów wspomina, że pierwszy taki przysmak zjadł, gdy obozował w zoo. Ma wujka Nigela, pochodzącego z Anglii, będącego tajnym agentem, polującym na Czerwonego Wiewióra. Szeregowy, jako pierwszy z oddziału, zobaczył największego wroga krewnego na własne oczy. Często powtarza złote myśli zaczerpnięte z serialu "Słodkorożce", na przykład "Jeśli życie to rzeka, najlepszą łódką jest przyjaźń" (odcKról jest sam) lub "Na słowa uważaj, bliźnich nie obrażaj" (odc. Uliczny przyjaciel). Jego babcia od zawsze powarzała mu, że za dobry uczynek los zawsze odpłaci (odc. Koleje losu).doskonale walczy - widać to w odcinkach Niewidzialny wróg oraz To kwestia czasu. Uważa, że tylko on jest uroczy i nienawidzi kiedy ktoś jest od niego słodszy Pingwiny mówią na niego Ten słodki Uroczy.

Cechy charakteruEdytuj

  • Dobry
  • Wrażliwy
  • Rozważny
  • Naiwny
  • Dziecinny
  • Dobrze wychowany
  • Grzeczny
  • Miły
  • Płaczliwy
  • Odważny, gdy walczy w słusznej dla niego misji
  • Tchórzliwy
  • Sprytny
  • Słodki
  • Czasami szalony
  • Rzadko gapa
  • Marzycielski
  • Czuły
  • Szlachetny
  • Inteligentny
  • Ciekawski
  • Głupkowaty wg. Króla Juliana (odc. Chrupki w pudle)

Relacje z bohateramiEdytuj

Ze SkipperemEdytuj

Skipper traktuje Szeregowego jak własnego syna. Nie chce, by stał się on istotą pozbawioną uczuć (Gracja na lodzie), choć najczęściej to właśnie szef wymierza mu ciosy w twarz. Przywódca nie lubi jego naiwności i panikowania z błahego powodu. Najmłodszy pingwin ma do niego szacunek. Skipper nienawidzi również słodkorożców, ale w odcinku Szeregowy i fabryka cuksów proponuje koledze zajęcie się tęczami, jednorożcami i parzeniem herbaty. Szef bardzo tęsknił za Szeregowym, gdy ten razem z Mortem utknął w automacie z przekąskami w odcinku Chrupki w pudle.Myślę, że nie najbardziej go lubi.

Z KowalskimEdytuj

Kowalski jest najlepszym przyajcielem Szeregowego. Chociaż wynalazca często poniża go i wyzywa z powodu braku inteligencji, najlepiej się z nim dogaduje. Najmłodszy pingwin nie rozumie jego szału pomysłów ani przydatności wynalazków, co doprowadza ich twórcę do rozpaczy. Bardzo się od siebie różnią Bo Kowalski jest wrażliwym geniuszem, a Szeregowy rozważnym "dzieckiem".

Z RicoEdytuj

Rico i Szeregowy to przeciwieństwa. Ekspert od wybuchów jest nietaktowny i niekulturalny, zaś najmłodszy pingwin dobrze ułożony i uprzejmy. Mimo, iż nie widać pomiędzy nimi szczególnej więzi, Rico tęskił za Szeregowym, gdy ten utknął wraz z Mortem w automacie ze słodkościami (​odc. Chrupki w pudle) , albo gdy  został złapany przez "Lotorkę"(Zbliża się orka) . Rico lepiej dogaduje się z szefem i Kowalskim, a niżeli Szeregowy.

Z JulianemEdytuj

Raczej są wobec siebie obojętni, ale jak jest potrzeba Szeregowy wybawia go z opresji.

Z MarlenkąEdytuj

Szeregowy lubi Marlenkę, pomaga jej i wyjaśnia co poniektóre sprawy związane z działaniami drużyny. 

Główni wrogowie:Edytuj

GaleriaEdytuj

Niezapomniane cytaty Edytuj

Kowalski: Gdybym tylko wzmocnił fale swego mózgu z supergenialnych do supermegagenialnych...Szeregowy: Ja myślałem, że twoje fale mózgowe są już pod niebo!

Kowalski: Myślałeś też, że w lodówce mieszka ludzik, który włącza i gasi światło.

Szeregowy: Kiedyś go dopadnę!
(odc. Gdzie mój mózg?)
Szeregowy: Cukier idzie do mózgu? Co ten szef opowiada? Objadłem się cukrem i nic mi nie jest! Jedzie straż! Ha, jestem piratem! Rany, jedzie stonoga! Ciekawe, ile waży księżyc? Jaki dzień dziś? Marzec! Ale fajny cukier...
(odc. Zbliża się orka)
Szeregowy: To już jest symptom niedobrego serduszka!
(odc. Prawa ręka)
Hans: ...Zdajesz sobie sprawę, co mogę zrobić?!Szeregowy: Pewnie będzie pomagał innym zwierzętom jak my, tak?...

Skipper: (sarkastycznie) Ależ jasne, Szeregowy! A potem odleci na swoim magicznym jednorożcu, żeby rozwiesić tęcze i grymplować obłoczki, a jakże!

Szeregowy: Naprawdę ma magicznego jednorożca? Dostaje w twarz od Skippera. Aaaa... Czyli jednak nie...
(odc. Zemsta jest słodka)
Skipper: Co w Was wstąpiło żołnierzu?Szeregowy: Nic nie wstąpiło,naprawdę...Kowalski:Istnieje prawdopodobieństwo...Szeregowy wskakuje na Kowalskiego.
Szeregowy: Miałeś się zamknąć powiedziałem ! Nie rozumiesz po pingwiniemu ?

 (odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia)

Szeregowy uderzył się w głowę.

Skipper: Jak macie na imię, żołnierzu?
Szeregowy: Szeregowy.
Skipper: Jaki stopień?
Szeregowy: Szeregowy.
Skipper: Jaki jest port w drukarce?
Szeregowy: SZEREGOWY!!!

Skipper: Nic mu nie będzie.
(odc. Ostrożnie z życzeniami)
Mort: Ale dziwnie pachnie mój palec. Chcesz powąchać? Szeregowy: Nie, wolę zachować energię na później.

 (odc. Chrupki w pudle)

Szeregowy: Twój dziób jest krzywy jak plecy kozła!
(odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia.)
Szeregowy: Kiedy śpiewasz naszą pieśń, wtedy wszystko da się znieść, kiedy czujesz przypływ złości, szybko oddaj się radości. Kiedy krew zawrzeć chce powiedz jej stanowczofałszuje nie,eeeeeee

(odc. Akcja bez zadęcia)

Skipper: I oto odwieczny problem przywódcy oddziału: Misja czy jego ludzie. Co by zrobił Skipper..? Szeregowy odpycha szefa. Szeregowy:Zamkniesz się wreszcie ?! Chce dostać swoje cuksy!!

 (odc. Szeregowy i fabryka cuksów )

Żarłok i Szeregowy "ryczą dla zabawy". W końcu Żarłok ryczy bardzo potężnie, i przez to pod młodym żołnierzem pojawia się żółta plama. Szeregowy: Przez Ciebie rozlałem lemoniadę...

 (odc. Operacja: Antarktyda ) 

PiosenkiEdytuj

  1. Śpiewaj z nami naszą pieśń (Akcja bez zadęcia) - ze słodkorożcami z telewizji
  2. Piosenka Świąteczna (Przedświąteczna gorączka) - prawie ze wszystkimi mieszkańcami zoo i Central Parku
  3. Pamięć już wróciła mi (Powrót zemsty doktora Bulgota) - z pingwinami, Bulgotem i Alexem
  4. Ptasząt śpiew (Wrażliwy Rysiek) - z pozostałymi pingwinami i Ryśkiem.
  5. We dwoje (Operacja: Antarktyda) - razem z Żarłokiem . 

Inne informacjeEdytuj

  • Lubi oglądać serial Słodkorożce (w późniejszych odcinkach zwany Jednorożce).
  • W oryginalnej wersji mówi z brytyjskim akcentem.
  • W filmie ma lekkiego zeza.
  • Jako Stalowy Pingwin udaje Iron Man'a (odc. Zamaskowany wichrzyciel)
  • Wisi Kowalskiemu 5 dolarów.
  • Jako jedyny (oprócz Kowalskiego) odważył się odepchnąć Skippera i odpowiedzieć mu :"Zamknij się" (Kowalski dał szefowi plaskacza w Madly Madagascar) (odc. Szeregowy i fabryka cuksów).
  • Kiepski z niego hipnotyzer (odc.Uwolnić owcę)  
  • Bardzo boi się Stacy i Becki  (odc. Tunel miłości) i (odc.Borsucza siła)
  • Jest straszną paplą  i często mówi rzeczy , które nikt oprócz pingwinów nie powinien wiedzieć (odc. Królem być), (odc. Sublokatorka), (odc. Powrót zemsty doktora Bulgota).
  • Był pierwszym pingwinem na księżycu, gdyż poleciał zamiast Edka (odc. Operacja:Podmianka)
  • Cały czas ukrywał lizaka w sejfie (odc.Maska szopa
  • Można powiedzieć, że jest najbardziej normalny z całego oddziału np. gdy Moris zniknął Skipper kazał Kowalskiemu wysnuć teorię i powiedział 'lokalna anomalia sejsmiczna o nieustalonej genezie, a Szeregowy powiedział a może to aparat Mu błysną po oczach co było prawdą.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Szeregowy

  • Szeregowy to Iron Man?

    2 wiadomości
    • Czy oglądaliście odcinek Zamaskowany wichrzyciel?Tam Szeregowy był bohaterem Stalowym pingwinem.To bardzo przypomina mi Iron Man'a.Czy wam też?
    • mnie przypomina pingwina w beczce z stalowymi naramiennikami i nakolannikakami

Więcej od Wikii

Losowa wiki