Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Szeregowy

585stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze135 Share

Szeregowy (ang. Private) – najmłodszy i najniższy z pingwinów, maskotka drużyny.

Opis Edytuj

Posiada niebieskie oczy i okrągłą głowę, trochę podobną do Kowalskiego. wielu uważa go za najsłodszego z oddziału. Umie przekonać szefa do swoich racji wielkimi oczami i słodką minką. Mimo, iż jest najmniejszy, bardzo dobrze sprawuje się w walce. Często jest najlogiczniej myślącym z grupy, jednak jego pomysły, mimo, iż wydają się bardziej rozsądne od sugestii Kowalskieg, są traktowane niepoważnie. Jest także bardzo wrażliwy i dziecinny, przede wszystkim lubi zabawę pluszowymi jednorożcami znanymi jako słodkorożcami (czasami po prostu jednorożce), które są wzorowane na My Little Pony, uwielbia słodycze pod każdą postacią. W niektórych odcinkach pingwiny zatykają mu uszy (np. kiedy przeklinają) z tej racji można podejrzewać, że Szeregowy jest jeszcze dzieckiem, ale jest jeszcze parę dowodów które temu zaprzeczają. Jeden z nich wystąpił w odcinku ​Wróg u bram, w którym pani kaczka powiedziała do niego „panie Szeregowy”. Z niewyjaśnionych przyczyn bardzo boi się borsuków i uważa, że nie wolno im ufać. Wyróżnia go także urok osobisty; jest słodki i uroczy, a w odcinku Za słodko odkryto, że posiada uber-słodycz, czyli zdolność przesilania mózgów poprzez ładny wygląd. W przeszłości nielot miał pseudonim Pan Talon (ang. Mr. Tux) i był mistrzem gry w minigolfa. W odcinku Przetrwać w miejskiej dżungli został awansowany na Szeregowego Pierwszej Klasy. Lubi chodzić do teatru. Często zostaje wybrany na ochotnika, ponieważ, jak uważa Skipper, jedynie jego brak nie będzie obciążeniem dla drużyny, i to jest talent. W odcinku Fajny wózek pokazał, że umie przekonać resztę do działań, nawet, jeśli oni się poddają. Z odcinka Maska szopa wynika, że najmłodszy pingwin posiada pomarańczowego lizaka, przechowywanego na czarną godzinę. Dosyć często dostaje od innych pingwinów w twarz za swoją naiwność. W odcinku Problem z Żelusiem widać, że jest dobrym prokuratorem. Jego ulubione słodycze to masło-orzechowe chrupki. W odcinku Noc Wezuwiuszów wspomina, że pierwszy taki przysmak zjadł, gdy obozował w zoo. Ma wujka Nigela, pochodzącego z Anglii, będącego tajnym agentem, polującym na Czerwonego Wiewióra. Szeregowy, jako pierwszy z oddziału, zobaczył największego wroga krewnego na własne oczy. Często powtarza złote myśli zaczerpnięte z serialu „Słodkorożce”, na przykład „Jeśli życie to rzeka, najlepszą łódką jest przyjaźń” (odcKról jest sam) lub „Na słowa uważaj, bliźnich nie obrażaj” (odc. Uliczny przyjaciel). Jego babcia od zawsze powtarzała mu, że za dobry uczynek los zawsze odpłaci (odc. Koleje losu), całkiem nieźle walczy – widać to w odcinkach Niewidzialny wrógTo kwestia czasu, Śledzik dla szefa, Nietykalny.

HistoriaEdytuj

W serialu niemal oczywiste jest to, że jest najmłodszy z oddziału. W filmach ma zaś nie więcej niż 10 lat (tyle kończy w pełnometrażowych Pingwinach z Madagaskaru). Znamy też historię jego życia – wykluł się jako samotne jajko na Antarktydzie, którym zaopiekowali się Skipper, Kowalski i Rico. Wspólnie z nimi dorastał i trafił do zoo. Potem zaczęły się wydarzać wydarzenia z filmów. Ze względu na odrębną kanoniczność te wydarzenia nie są jednak obecne w kanonie serialowym.

Cechy charakteruEdytuj

  • Dobry
  • Wrażliwy
  • Rozważny
  • Naiwny
  • Dziecinny
  • Dobrze wychowany
  • Grzeczny
  • Miły
  • Panikarz
  • Odważny, gdy walczy w słusznej dla niego misji
  • Sprytny
  • Słodki
  • Czasami szalony
  • Rzadko gapa
  • Marzycielski
  • Czuły
  • Szlachetny
  • Inteligentny
  • Ciekawski
  • Głupkowaty wg. Króla Juliana (odc. Chrupki w pudle)

Relacje z bohateramiEdytuj

Ze SkipperemEdytuj

Skipper traktuje Szeregowego jak własnego syna. Nie chce, by stał się on istotą pozbawioną uczuć (Gracja na lodzie), choć najczęściej to właśnie szef wymierza mu ciosy w twarz. Przywódca nie lubi jego naiwności i panikowania z błahego powodu. Najmłodszy pingwin ma do niego szacunek. Skipper nienawidzi również słodkorożców, ale w odcinku Szeregowy i fabryka cuksów proponuje koledze zajęcie się tęczami, jednorożcami i parzeniem herbaty. Szef bardzo tęsknił za Szeregowym, gdy ten razem z Mortem utknął w automacie z przekąskami w odcinku Chrupki w pudle. Czasem mały pingwin śmieje się z szefa m.in. w odcinku Nie wolno prześledzić, gdy Skipper powtarzał słowo „Łódencja”.

Z KowalskimEdytuj

Kowalski jest najlepszym przyjacielem Szeregowego. Chociaż wynalazca często poniża go i wyzywa z powodu braku inteligencji, najlepiej się z nim dogaduje. Najmłodszy pingwin nie rozumie jego szału pomysłów ani przydatności wynalazków, co doprowadza ich twórcę do rozpaczy. Bardzo się od siebie różnią bo Kowalski jest wrażliwym geniuszem, a Szeregowy rozważnym „dzieckiem”.

Z RicoEdytuj

Rico i Szeregowy to przeciwieństwa. Ekspert od wybuchów jest nietaktowny i niekulturalny, zaś najmłodszy pingwin dobrze ułożony i uprzejmy. Mimo, iż nie widać między nimi szczególnej więzi, Rico tęsknił za Szeregowym, gdy ten utknął wraz z Mortem w automacie ze słodkościami (​odc. Chrupki w pudle), albo gdy  został złapany przez „Lotorkę” (Zbliża się orka). Rico lepiej dogaduje się z szefem i Kowalskm, a niżeli Szeregowy.

Z JulianemEdytuj

Raczej są wobec siebie obojętni, ale jak jest potrzeba Szeregowy wybawia go z opresji.

Z MarlenkąEdytuj

Szeregowy lubi Marlenkę, pomaga jej i wyjaśnia co poniektóre sprawy związane z działaniami drużyny. 

Ulubione przekąski Edytuj

Główni wrogowieEdytuj

GaleriaEdytuj

Niezapomniane cytaty Edytuj

Kowalski: Gdybym tylko wzmocnił fale swego mózgu z supergenialnych do supermegagenialnych...Szeregowy: Ja myślałem, że twoje fale mózgowe są już pod niebo!

Kowalski: Myślałeś też, że w lodówce mieszka ludzik, który włącza i gasi światło.

Szeregowy: Kiedyś go dopadnę!
(odc. Gdzie mój mózg?)
Szeregowy: Cukier idzie do mózgu? Co ten szef opowiada? Objadłem się cukrem i nic mi nie jest! Jedzie straż! Ha, jestem piratem! Rany, jedzie stonoga! Ciekawe, ile waży księżyc? Jaki dzień dziś? Marzec! Ale fajny cukier...
(odc. Zbliża się orka)
Szeregowy: To już jest symptom niedobrego serduszka!
(odc. Prawa ręka)
Hans: ...Zdajesz sobie sprawę, co mogę zrobić?!Szeregowy: Pewnie będzie pomagał innym zwierzętom jak my, tak?...

Skipper: (sarkastycznie) Ależ jasne, Szeregowy! A potem odleci na swoim magicznym jednorożcu, żeby rozwiesić tęcze i grymplować obłoczki, a jakże!

Szeregowy: Naprawdę ma magicznego jednorożca? Dostaje w twarz od Skippera. Aaaa... Czyli jednak nie...
(odc. Zemsta jest słodka)
Skipper: Co w Was wstąpiło żołnierzu? Szeregowy: Nic nie wstąpiło,naprawdę...Kowalski:Istnieje prawdopodobieństwo...Szeregowy wskakuje na Kowalskiego.
Szeregowy: Miałeś się zamknąć powiedziałem! Nie rozumiesz po pingwiniemu?

 (odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia)

Szeregowy uderzył się w głowę.

Skipper: Jak macie na imię, żołnierzu?
Szeregowy: Szeregowy.
Skipper: Jaki stopień?
Szeregowy: Szeregowy.
Skipper: Jaki jest port w drukarce?
Szeregowy: SZEREGOWY!!!

Skipper: Nic mu nie będzie.
(odc. Ostrożnie z życzeniami)
Mort: Ale dziwnie pachnie mój palec. Chcesz powąchać? Szeregowy: Nie, wolę zachować energię na później.

 (odc. Chrupki w pudle)

Szeregowy: Twój dziób jest krzywy jak plecy kozła!
(odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia.)
Szeregowy: Kiedy śpiewasz naszą pieśń, wtedy wszystko da się znieść, kiedy czujesz przypływ złości, szybko oddaj się radości. Kiedy krew zawrzeć chce powiedz jej stanowczofałszuje nie,eeeeeee

(odc. Akcja bez zadęcia)

Skipper: I oto odwieczny problem przywódcy oddziału: Misja czy jego ludzie. Co by zrobił Skipper..? Szeregowy odpycha szefa. Szeregowy:Zamkniesz się wreszcie ?! Chce dostać swoje cuksy!!

 (odc. Szeregowy i fabryka cuksów )

Żarłok i Szeregowy "ryczą dla zabawy". W końcu Żarłok ryczy bardzo potężnie, i przez to pod młodym żołnierzem pojawia się żółta plama. Szeregowy: przesuwa się w bok Przez Ciebie rozlałem lemoniadę...

 (odc. Operacja: Antarktyda ) 

PiosenkiEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Lubi oglądać serial Słodkorożce (w niektórych odcinkach zwany Jednorożce).
  • W oryginalnej wersji mówi z brytyjskim akcentem.
  • W filmach ma lekkiego zeza
  • Jako Stalowy Pingwin parodiuje Iron Mana i używa zbroi, by dogadać się z tymi których nie wolno dotykać. Użył zbroi w odcinkach Zamaskowany wichrzyciel, Nietykalny, Operacja: Wielka Kula i Wróg u bram.
  • Wisi Kowalskiemu 5 dolarów.
  • Jako jedyny (oprócz Kowalskiego) odważył się odepchnąć Skippera i odpowiedzieć mu „Zamknij się” (Kowalski dał szefowi plaskacza w Madly Madagascar) (odc. Szeregowy i fabryka cuksów).
  • Kiepski z niego hipnotyzer (odc. Uwolnić owcę).
  • Bardzo boi się Stacy i Becky (odc. Tunel miłości) i (odc. Borsucza siła).
  • Jest straszną paplą  i często mówi rzeczy , które nikt oprócz pingwinów nie powinien wiedzieć (odc. Królem być), (odc. Sublokatorka), (odc. Powrót zemsty doktora Bulgota).
  • Był pierwszym pingwinem na księżycu, gdyż poleciał zamiast Edka (odc. Operacja:Podmianka).
  • Cały czas ukrywał lizaka w sejfie (odc. Maska szopa).
  • Jest to jedyny pingwin, który nie prowadzi wojny z reniferami (Madagwiazdka).
  • Jest najmłodszy z oddziału Skippera.
  • Choć często mówi rozsądnie, prawie zawsze nikt go nie słucha.
  • Był prawie głównym bohaterem w filmie o pingwinach, bo uratował prawie wszystkie pingwiny (łącznie ze Skipperem, Kowalskim i Rico).
  • Bardzo dobrze gra w golfa.
  • Gdy wykluł się z jaja, potrafił już mówić, choć nie powinien jeszcze tego umieć.
  • Szeregowy to najniższy, a zarazem podstawowy stopień w wojsku.
  • Jako pierwszy z oddziału zobaczył Czerwonego Wiewióra.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Szeregowy

Więcej w Fandom

Losowa wiki