Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Skipper

Dyskusja0
393strony na
tej wiki
Skipper
Character large 332x363 skipper
Imię: Skipper
Gatunek: Pingwin białobrewy
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W oryginalnej wersji głos podkłada: Tom McGrath
W polskiej wersji głos podkłada: Grzegorz Pawlak
Debiut: Madagaskar

Opis postaci

Skipper - idealny lider (szef) grupy. Ciekawostką jest to ,że jego imię po przetłumaczeniu na język polski oznacza kapitana, przywódcę. Jego drużyna to najgroźniejsi komandosi w Ameryce. Jest odpowiedzialny za obmyślanie taktyki i wydawanie rozkazów pozostałym członkom oddziału. Jego drużyna nie radzi sobie bez niego. Zawsze, gdy są sami nie wiedzą co robić. Nikt oprócz Skippera nie umie być szefem. Jest bardzo nieufny w stosunku do innych zwierząt, z wyjątkiem Marlenki i Maurica. Doskonale walczy. Kowalski, Rico i Szeregowy nie potrafią go pokonać ani zaskoczyć. Widać to w odcinkach Operacja: Igła, Zemsta jest słodka i Fajny wózek.  Dla niego każdy, kto umie przeżyć wojnę nuklearną, jest w porządku. Uważa, że broń musi być niebezpieczna. Potrafi prawie wszystko zmienić w broń np. taniec (odc. Tańczący z duszami), uber-słodycz Szeregowego (odc. Za słodko), dziewczęcą delikatność (odc. Miss Ja) i wiele innych. Jedynym, z którym nie walczy, to Ponury Żniwiarz (chodzi o jego przerażającą twarz). Ma paranoję i manię prześladowczą, co niejednokrotnie sam przyznaje. Uważa, że w drużynie liczy się tylko siła (Hełm). Potrafi wyczuć strach (Przetrwać w miejskiej dżungli). Kocha sushi. Nienawidzi lukrecji (Śniegogedon) i się uśmiechać. Ma awersję do igieł. Kolekcjonuje łzy wrogów z pola walki i naparstki z obrazkami w tematyce parków narodowych (brakuje mu Yellowstone). Nienawidzi hipisów (najprawdopodobniej, dlatego że ich przekonania godzą w wyznawaną przez niego ideologią). W polskiej wersji bohaterowie bardzo rzadko zwracają się do niego po imieniu – same pingwiny tytułują go "szef". Po imieniu do szefa zwracała się Marlenka w odcinku Zemsta jest słodka, Maurice w odcinku Dzień Króla Juliana i Marty w Madagwiazdce i Buck Rockgut (Powrót zemsty doktora Bulgota) gdy był jego przewodnikiem duchowym. W odcinku Miss Ja maszyna robiąca u pingwinów test na płeć początkowo "zasugerowała", że Skipper jest samicą, jednak później okazało się, że wynik spowodowany był awarią. Jego najwięksi wrogowie to Doktor Bulgot - delfini geniusz zła, jak i również Hans - maskonur pochodzący z Danii, przez którego to, Skipper jest w tym kraju wrogiem publicznym numer jeden. Jego brzuch (tzw. bebech) podpowiada mu co dobre, co Kowalski nazywa jasnowidzącym jelitem. Zazwyczaj jest z nim zgodny, choć raz zdarzyło się, że się z nim nie zgadzał w odcinku Uwierz w bebech (gdy chodziło o niewiność Juliana). Z jednej strony paranoiczny i ostrożny co do innych zwierząt, Skipper w stosunku do swojego oddziału i przyjaciółki - wydry, Marlenki - jest surowym, aczkolwiek opiekuńczym i troskliwym pingwinem. Myśli o nich jak o swojej rodzinie, a o młodego Szeregowego troszczy się jak o syna. To sprawia, że w postaci szefa każdy znajdzie coś dla siebie. Mimo tego, że ma bezgraniczne zaufanie do swoich żołnierzy, w odcinku Pingwin, który mnie kochał dowiadujemy się, że ich podgląda. Przez osiem lat szef ukrywał się w dżungli w Meksyku i tam nauczył się grać na gitarze. Lubi robić sobie zdięcia i wypoczywać na leżaku z okularami słonecznymi i lodami. Jako jedyny z drużyny zna tirowy język (Wielki S.T.A.N.K.). Lubi i pomaga dzieciom (w odc. Koleje losu razem z drużyną pomagają dziewczynce). Jednak raz uznał za szpiega chłopca, który był światkiem ataku komandosów na wózek z preclami (odc. Szkolna wycieczka). Nie umie przyznawać się do błędów, zawsze próbuje udowodnić, że miał rację (albo zwala całą winę na Szeregowego). Ma nerwowe tiki, czasem jego prawe oko drży. Ma też słabe płuca (Operacja: Podmianka). Czasami też niestety, manipuluje członkami zespołu. Posiada niezwykły talent aktorski (odc. Dzień próby). Nazywa Króla Juliana "ogoniastym". Ciekawostką jest to, że w Odcinku Nawiedzone zoo topił się w ściekach, choć jest ptakiem morskim. Nie istnieją dla nie go słowa nie damy rady i kotlet (z nieznanych powodów). Nie pozwala Szeregowemu żeby był smutny (Gracja na lodzie, Operacja: Podmianka) . Jest bardzo silny . Potrafi pokonać w walce : króla szczurów , Hansa, ale także oficera X.

Pingwin białobrewy

Charakterystyczne zwierzę

Pingwin białobrewy (Pygoscelis papua) – gatunek niedużego nielotnego ptaka wodnego z rodziny pingwinów (Spheniscidae), zamieszkującego chłodne oceany półkuli południowej. Gnieździ się na Półwyspie Antarktycznym, Falklandach, Południowej Georgii, Wyspach Kerguelena, Wyspy Heard i McDonalda, Orkadach Południowych, Macquarie, Wyspach Crozeta, Wyspach Księcia Edwarda i na Sandwichu Południowym. Charakteryzuje się białą brwią, w serialu jak innym pingwinim bohaterom dodano mu białą przestrzeń między brzuchem a brwią. Przesadnie mały.

Historia

Niewiele wiadomo o jego przeszłości. Możemy przypuszczać, że komandosem jest już od dawna, często wspomina o latach musztry i morderczych treningów. W wielu odcinkach wspomina swoich dawnych kompanów - Manfrediego i Johnsona, jednak za każdym razem podaje inną przyczynę ich śmierci. W rzeczywistości jego dwaj towarzysze nadal żyją (występują w odcinku Pingwin, który mnie kochał). Z tego co wiadomo, szef oddziału ma zatarg z Duńczykami, nienawidzi również hipisów. W odcinkuIdealny dzień widać fragmenty zatargu Skippera z Duńczykami. Szef walczy z Hansem na ryby (w tle były kanapki), być może to kanapki były przyczyną sporu, lecz nie jest to dokładnie ustalone. Miał, jak wiadomo, dwa razy w życiu swój idealny dzień. Pierwszy spędził z uroczą pingwinką (która wyglądała jak on) na tropikalnej wyspie. Drugi wykorzystał by zniszczyć swe tajne akta, dotyczące jego osoby, przechowywane w duńskiej ambasadzie.

Miał jakiś związek ze starożytnym miastem Atlantydą (odcinek Niewidzialny wróg).

Główni wrogowie:

  • Dr. Bulgot
  • Hans
  • Czerwony Wiewiór
  • Król Szczurów
  • Oficer X
Skipper: Do Marlenki Wymieniłaś już 4 kontynenty na 8 !
Maurice: Ale kontynentów jest tylko 7.
Skipper: Liczyłem Atlantydę. Wierz mi lemurze, gdybyś wiedział tyle co ja, też byś milczał.

W odcinku Fajny wózek wspomina swoich rodziców.

Skipper: Niewyobrażalnie zła, to była moja matka, ale to bez związku.

Partnerki

W filmie Madagaskar 2 Skipper bierze ślub z lalką z samolotu Juliana. Jednak nie pojawia się ona w serialu, więc prawdopodobnie się "rozwiedli".

Melman: Ona długo z nim nie wytrzyma...

W serialu Skipper miał kilka romansów. W odcinku Sokół i kocha zakochuje się w pięknej samicy sokoła - Kitce. Jednak widząc, że połknęła ona Freda, postanawia się z nią rozstać.

W odcinku Biała dama wpada mu w oko Marlenka z wybielonym futrem. Nie poznaje jej i nazywa ją Arlenką (ang. Arlene). Rysuje nawet siebie i ją na murze. Kiedy dostrzega, że jego ukochana to widzi, ogarnia go wstyd. Nie chce przyznać się do pomyłki i niemal do końca nie chce uwierzyć, że Marlenka i Arlenka to ta sama osoba.

W odcinku Idealny dzień mówi odziałowi, że miał już kiedyś idealny dzień i spędził go z pingwinką, ale zgubił jej numer telefonu. Wyglądała jak żeńska wersja Skippera, tylko ona miała stanik z kokosów, spódnice i kwat.

Prawdopodobnie łączy go coś z Doris - wspomina o tym przez sen w odcinku Dorwać kierowcę. (ale może to być tylko senne marzenie)

Skipper: Nie, Doris, nie. Kowalski nie może się dowiedzieć...

Cechy charakteru

  • Twardy
  • Zdyscyplinowany
  • Uczuciowy
  • Uparty
  • Troskliwy
  • Odważny 
  • Bohaterski
  • Dzielny
  • Dumny 
  • Surowy
  • Wytrwały
  • Zarozumiały
  • Asertywny
  • Drażliwy
  • Nieufny    
  • Ostrożny                                                                      
  • Honorowy

Relacje z innymi bohaterami

Z Kowalskim

Skipper zawsze pyta się Kowalskiego o opcje. W odcinku Nienawiść od pierwszego wejrzenia pocieszał go.  Mimo, że nienawidzi jego mądrości i zwala czasem na niego winę (Operacja: Wielka Kula), szanuje Kowalskiego. Kowalski jest jego jakby zastępcą, ponieważ kiedy go nie było, np. w odcinku Potwór z głębin przejął dowodzenie,  a w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota też jakby dowodził, przejął także stanowisko szefa w odcinku "Test na szefa", przyjął wtedy przydomek "Komandor Kowalski.

Z Szeregowym

Skipper traktuje Szeregowego jak syna. Ciągle go poucza i martwi się o niego. Często czegoś mu zabrania (np. oglądania w telewizji programu o jednorożcach), ale czasem spełnia jego życzenia, z uwagi na to, że jest najmłodszy. W odcinku Operacja: Teatr uważał, że jest zdrajcą, ale był wtedy "pod wpływem" braku snu. Bywa też, że zwala na niego swoją winę. Na przynętę zawsze wybiera właśnie Szeregowego, gdyż uważa że tylko bez niego oddział sobie poradzi, i jak sam przyznaje, uważa to za wielki talent.

Z Rico

Skipper szanuje Rico, on jest jakby równy jemu. Też jest dobry w walce (np. w odc. Cześć, laleczko). Chociaż kontroluje jego szaleństwo i nie pozwala jeść miałko- miałków. Rico bardzo szanuje szefa i tylko trzy razy mu się sprzeciwił, chociaż to się nie liczy, bo był wtedy w ciele Ryśka, w drugim przypadku przez Juliana stał się maszyną destrukcji, a w trzecim zwariował przez panienkę z gadającym chipem. Kiedy szefa nie ma, Rico się denerwuje i wyciąga misia. Szef lubi swego żołnierza za to, że działa bez zasad.

Z Manfredim i Jonsonem

Skipper dużo o nich wspomnia, gdy stracił pamięć pierwszą rzeczą jaką sobie przypomniał byli właśnie Manfredi i Johnson. W odcinku Chrupki w pudle wyznaje, że za nimi tęskni. W odcinku Powrót zemsty Doktora Bulgota delfin słyszy w myślach szefa, jak ten mówi: "Spokojnie Manfredi, wyjdziecie z tego". Mimo, że Skipper tęskni za towarzyszami, podkreśla ich bezmyślność za każdym razem gdy przytacza coraz to inną wersję ich śmierci. W odcinku Pingwin który mnie kochał po raz pierwszy występują Manfredi i Johnson .

Z Marlenką

Marlenka lubi Skippera. Uwielbia jego lekką paranoję polegającą na widzeniu w każdym wroga. Wspomina ona o tym w odcinku Niewidzialny wróg. Uratowała mu życie (odc. Nawiedzone zoo), za co Skipper był jej wdzięczny. Ten często ją poniża więc czasem się na niego wścieka. Skipper uważa, że jest słodka i naiwna (odc. Sublokatorka). Raz się w niej nieświadomie zakochał (odc. Biała dama), jednak łączy ich tylko przyjaźń.

Z Królem Julianem

Lemur denerwuje Skippera. W odcinku Najlepszy wróg okazuje się, że uważa go za wroga, choć to do końca nie jest prawdą, bo szef zawsze go ratuje, a w odcinku Zemsta Doktora Bulgota pozwolił mu być swoim NPŚ'em (najlepszym przyjacielem na świecie), ale tylko wtedy kiedy nikt nie może tego rozszyfrować.

Nawet doktor Bulgot uznał Juliana za przyjaciela Skippera, a w odcinku Wielki S.T.A.N.K. Skipper urania łzę, gdy wspomina dzieje z lemurem. Jednym słowem Julian i Skipper z jednej strony są przyjaciółmi, a z drugiej wrogami.

Wygląd

Skipper jest prawie najniższy z drużyny (mniejszy jest tylko Szeregowy). Posiada lekką nadwagę, uważa jednak (i próbuje do tego wszystkich przekonać), że to mięśnie. Jego uśmiech jest najbardziej władczy (chóc nie lubi się uśmiechać). Ma niebieskie oczy. Jego czoło jest krótkie i niskie, jak na szefa przystało. Niektórzy (Alex) uważają, że mógły być baletnicą, ze względu na swe delikatne stopy, ale on sam temu zaprzecza i się z tym nie zgadza. Mimo że jest prawie najmniejszy z oddziału, jest najsprawniejszy i najsilniejszy. Zna wiele sztuk walki. Król Julian często naśmiewa się z jego niskiego czoła.

Galeria

Niezapomniane cytaty

Skipper wchodzi do bazy ciągnąc worek, w którym jest Kowalski z przyszłości

Skipper: Dzień dobry panowie, cześć, co tam słychać u was, co?
Szeregowy: Ej, szefie, a co jest w worze?
Skipper: A pranie! Bo co? Porządny pingwin nie może oddać rzeczy do prania?
Szeregowy: Nie no, może, tylko, że my nie nosimy ubrań.

Skipper: No nie, oczywiście. Dlatego, że są brudne!
(odc. To kwestia czasu)
Szeregowy: Ale, szefie, dlaczego Alice mówiła, że jeden z nas jest samicą?
Skipper: Przytula Marlenkę Ponieważ ona jest ssakiem. A ssaki, to jak wiadomo, tłumoki! Marlenka go odpycha
(odc. Miss Ja)
Skipper: Szeregowy, za chwilę zobaczycie coś, co za chwilę zobaczycie.
(odc. Nietykalny)
Skipper: Sarkazm to taki gatunek humoru, którego nie uprawia się, chichocząc jak jakaś gimnastyczka, Szeregowy.
(odc. Zemsta doktora Bulgota)
Skipper: Rico, stara mordo, jeszcze będziecie rzygać jak pijany messerschmitt.
(odc. Bombowa rozrywka)
Skipper: Problem, który nie jest nasz - nie jest nasz.
(odc. Kaboom)
Skipper: Po straceniu pamięci Ty, ten wysoki, jesteś Kowalski, tak? Na nazwisko masz analiza? Kusi mnie by rzec, Kowalski analiza!
(odc. Powrót zemsty doktora Bulgota)
Skipper: Nowy York cały w lodach Kowalski! Jesteście nienormalni! To już jest przesada! To już jest naprawdę przesada!

Kowalski: Ale musi przyznać szef, wyjątkowo dobre wyszły te lody.

Skipper: A kto mówi, że nie. Lodzio miodzio.
(odc. To kwestia czasu)
Skipper: E, wszystko mi jedno, podrywajcie się albo kłóćcie, mam to w dziobie.

 (odc. Tunel miłości)

Skipper: Carlosie, Becki jest cytuje "Totalnie zabujana"

Carlos: To fajnie, ale ja wolę tę Stacy
Skipper: Stacy, idź pogadać z Carlosem, bardzo mu się podobasz.
Stacy: Z Carlosem... a Kendal nie chce gadać?

Skipper: Kendal!? O.M.G!

 (odc. Tunel miłości)

Skipper: Do Rico za sterem Teraz delikatnie, niech to będzie muśnięcie. Ledwo, ledwo, jakbyś całował siostrę... Samolot mocno uderza w ziemię SWOJĄ SIOSTRĘ !

(Madagaskar 2)

Ciekawostki

  • Jest to jedyny pingwin (z wyjątkiem szeregowego), który zakochał się więcej niż dwa razy. Reszta pingwinów zakochała się tylko dwa razy Kowalski w Doris i wozie Oficera X (odc.Koleje losu), a Rico w pannie Perky i Gwatemali.
  • Posiada teczkę z pomysłami Szeregowego (odc. Uwolnić owcę).

Piosenki

Poniżej znajduje się lista piosenek w wykonaniu Skippera.

  1. Piosenka świąteczna (Przedświąteczna gorączka) - razem z resztą zwierząt z zoo i mieszkańcami parku.
  2. Pamięć już wróciła mi (Powrót zemsty doktora Bulgota) - z Alexem, Bulgotem i pingwinami.
  3. Ptasząt śpiew (Wrażliwy Rysiek) - z innymi pingwinami i Ryśkiem.  

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Skipper

Więcej od Wikii

Losowa wiki