Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Rico

Dyskusja3
395stron na
tej wiki
Rico
Rico ooo
Imię: Rico
Gatunek: Pingwin białobrewy
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W oryginalnej wersji głos podkłada: John Di Maggio
W polskiej wersji głos podkłada: Janusz Zadura
Debiut: Madagaskar
Występowanie w pozostałych odcinkach: Wszystkie filmy i odcinki

Rico – specjalista od zadań wybuchowych. Jego imię po hiszpańsku znaczy bogaty, ewentualnie smaczny. Uwielbia strzelać i wysadzać. Dość dużo mówi, choć częściej wydaje dźwięki przypominające ochrypłe chrząkanie nawiązujące do jego nastroju. Posiada umiejętność połykania, a następnie wypluwania różnych przedmiotów. Pingwiny wykorzystują to na swoją korzyść, używając jego żołądka jako magazynu sprzętu. Posiada lalkę o imieniu Perky, którą uważa za swoją dziewczynę. Ma również misia, którego wyciąga, gdy się czegoś boi. Kocha jeździć samochodem pingwinów, co odwróciło się kiedyś przeciwko niemu (odc. Dorwać kierowcę). Ma obsesję na punkcie ryb. Przygotowuje wspaniałe sushi, a wszelkie eksplozje i wybuchy komentuje - jakże uwielbianym przez widzów - "Ka-boom !" lub "Boom Boom". Co ciekawe, w trylogii "Madagaskar" nie ma irokeza i blizny, które w serialu posiada. W odcinku Kaboom pierwszy raz zobaczyliśmy jak zamienia się w machinę destrukcji i niszczy wszystko na swojej drodze. Wykonuje bezwzględnie rozkazy szefa, nawet gdyby zagrażały jego własnemu życiu i jest najbardziej do niego przywiązany. Widzimy to w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota. Tam, gdy dowiaduje się, że szef wyjechał, zaczął jęczeć i płakać, a w odcinku Nie wolno prześledzić Rico tak się ucieszył, że szef i reszta się pozbierali, że przytulił szefa i spadli. Chociaż wygląda na psychopatę, który by chciał ciągle coś rozwalać, to nie jest do końca prawdą. Potrafi się zachować, chociaż w jednym odcinku zjadł Kowalskiego myśląc, że to miau-kotek (jednak później go "wyrzygał"). Umie stawić czoła niebezpieczeństwu, które zagrażałoby jemu lub jego przyjaciołom. Ma najgroźniejszą minę z całej czwórki, jednak ma dobre serce i jest romantyczny, a przede wszystkim opiekuńczy. W odcinku Gdy Chucka brak okazało się, że Rico uprawia balet. W odcinku Operacja: Antarktyda dowiadujemy się, że jadł kiedyś mięso z pingwina. Szef mu kiedyś powiedział, że dynamit to nie zawsze jest jedyne rozwiązanie (Noce i Dnie).

Przedmioty z wnętrza RicoEdytuj

Główni wrogowie:Edytuj

  • Dr. Bulgot
  • Król Szczurów
  • Czerwony Wiewiór

GaleriaEdytuj

Relacje z innymi bohateramiEdytuj

Ze SkipperemEdytuj

Rico najbardziej lubi szefa z reszty pingwinów i się o niego troszczy. Boi się, gdy nie ma szefa. Widać to w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgota. Skipper lubi Rico, ponieważ ten też jest twardzielem. Rico nigdy jeszcze nie zlekceważył rozkazu szefa (nawet gdy musiał wysysać jad węża, który ugryzł Skippera w pośladek - odc. Wrażliwy Rysiek). Zrobił to tylko trzy razy ( zamiana ciał z Ryśkiem, pod wpływem Juliana i zwariował przez lalkę z czipem) , ale nie był wtedy sobą.

Z SzeregowymEdytuj

Rico to nieokrzesany i nietaktowny pingwin, a Szeregowy jest grzeczny i dobrze wychowany. W odcinku Noc Wezuwiuszów i Królem Być widać, że Rico nie lubi mądrości Szeregowego. Mimo, iż nie widać pomiędzy nimi szczególnej więzi, Rico tęsknił za Szeregowym, gdy ten utknął wraz z Mortem w automacie ze słodkościami (​Chrupki w pudle), albo gdy został złapany przez "Lot-orkę" (Zbliża się orka). Oboje mają w sobie coś z dzieci - Szeregowy uwielbia Słodkorożce, a Rico uważa swoją lalkę za swoją dziewczynę, a gdy się denerwuje wyciąga misia.

Z KowalskimEdytuj

Kowalski to twórca i naukowiec, a Rico to maszyna destrukcji. Jednak, gdy nie ma Skippera bardziej widać ich przyjaźń. Kiedy mają rutynowe misje raczej nie widać ich braterstwa. W odcinku Śledzik dla szefa Rico atakuje Kowalskiego, by zdobyć śledzia.

Z JulianemEdytuj

Rico polubił Juliana w odcinku Kaboom. Król lemurów pozwolił mu niszczyć i wysadzać, a szef trzymał go krótko. Wtedy przez Juliana, Rico zamienia się w machinę destrukcji. Tylko w tym odcinku widać przyjaźń Juliana i Rico. W następnych raczej są bardziej wobec siebie obojętni.

Z MarlenkąEdytuj

Rico jest wobec Marlenki obojętny jak reszta pingwinów. Czasem jej pomaga, ale zachowuje się wobec niej niezbyt kulturalnie.

WyglądEdytuj

Rico jest prawie najwyższy z pingwinów (najwyższy jest Kowalski). Posiada irokeza, którego nie ma w filmie "Madagaskar". Ma niebieskie oczy i takie same czoło jak Skipper. Posiada bliznę na dziobie, po prawej stronie (z jego strony po lewej), ma wysoki, krótki, szeroki dziób. Co do jego brzucha, to nie wiadomo czy to mięśnie, czy nadwaga, ponieważ większą część zajmują przedmioty. W walce prawie dorównuje Skipperowi (widać to np. w odc. Cześć, laleczko). Ma niezbyt sympatyczny uśmiech, a jak się zdenerwuje to ma najstraszniejszą minę z całej reszty, jak np. w odcinku Dorwać kierowcę. Ma garbatą postawę, choć czasami stoi prosto.

Cechy charakteruEdytuj

  • Dobry
  • Psychopatyczny
  • Bezpośredni
  • Wrażliwy
  • Nietaktowny
  • Niekulturalny
  • Odważny
  • Śmieszny
  • Szalony

Niezapomniane cytatyEdytuj

Rico: KA-BOOM!!!

Rico: Dorsz, dorsz, dooorsz!
(odc. Albo rybka, albo...)
Rico: A bo ja wiem.
(odc. Dzień próby)
Rico: Nie ma...
(odc. Ni wydra, ni...)
Rico: O bracie...
(odc. Mega Mort)
Szeregowy: Zobaczysz, los ci wszystko odpłaci!
Rico: Eee... Na pewno?
(odc. Koleje losu)
Skipper: Nie teraz, Rico
Rico: Czemu?
(Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna}}
Struś całuje się z lalką chłopcemRico:Ku kuDo Perky Eee... Będziesz jadła ?
(odc. Miłość o długiej szyi)
Randy: Do Kowalskiego Ale ja nie mam takiego głupiego głosu, co ?
Rico: Masz!
(odc. Uwolnić owcę)
Kowalski: Co za niepochamowana machina destrukcji.
Rico: Nie! To ja jestem machiną destrukcji.

 (odc. Mała Stopa)

Rico: Co to, jakieś jaja?!
(odc. Nie wolno prześledzić)
Rico: Do Szeregowego Eeeeaa... Farciarz!
(odc. Gdzie mój mózg?)
Rico: Jeszcze raz, jeszcze raz!

Skipper: Bardzo mi przykro Rico, baza szaleńca ulega samodestrukcji raz.

Rico: Eee... Czemu?
(odc. Wizyta wujka)
Rico: Do Kowalskiego prezentującego Lovelaser Idź się lecz.
(odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia)
Skipper: Do Rico, który chce rzucić kowadłem w Babcię Rico! Kobita niczego nie widziała!

Rico: Ooo
(Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna)
Rico: Do Kowalskiego, którego właśnie wypluł myśląc, że to miau-kotek Niedobry miauko miauki!
Kowalski: Co ja tam ujrzałem!

 (odc.Szeregowy i Fabryka cuksów)

Kowalski: Miałem wgląd w umysł Rico. To straszne miejsce.
Rico: Hę?

 (odc Operacja: Żądło)

Rico: Hej, Kowalski!
(odc. Idealny dzień)
Rico Przed wybuchem Rockendroll!!!
(odc. Miłość o długiej szyi)
RicoMamma mia
(odc. Miłość boli)

PiosenkiEdytuj

1. Ptasząt śpiew (Wrażliwy Rysiek) - z pingwinami i Ryśkiem

2. Autobus z piekieł bram (Przetrwać w miejskiej dżungli) - z Fredem i Kowalskim

3. Piosenka świąteczna (Przedświąteczna gorączka) z mieszkańcami zoo i Central Parku

CiekawostkiEdytuj

  • W Misji Świątecznej mówił prawie normalnym głosem.
  • W serialu wygląda zupełnie inaczej, niż w filmie.
  • Niektórzy jak chcą go nazwać i dać mu coś mówią Ricu zamiast Rico

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rico

Więcej od Wikii

Losowa wiki