Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Pingwiny z Madagaskaru

590stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze10 Udostępnij

Pingwiny z Madagaskaru (ang. The Penguins of Madagascar) – serial animowany produkcji
PIGLINY.jpeg
DreamWorks we współpracy z Nickelodeon. Premiera serialu w USA na kanale Nickelodeon nastąpiła 28 listopada 2008 w czasie wręczenia Nickelodeon Kids' Choice Awards, w Polsce na Nickelodeon Polska – 24 października 2009. Poza nią znalazł się również w ramówce 5 innych stacji: Comedy Central Polska (od 21 lutego 2011 roku), Nickelodeon HD (od 4 października 2011), TVP1 (2012 - 2014), TV Puls (2012 - obecnie) i VIVA Polska (2013).

Fabuła

Serial opowiada o przygodach pingwinów znanych z wszystkich trzech części Madagaskaru. Bohaterami serialu są członkowie Oddziału Skippera, którzy uczestniczą w wielu misjach. Towarzyszą im przyjaciele, tacy jak lemury, wydra czy inni mieszkańcy zoo, albo wrogowie, tacy jak Doktor Bulgot czy Hans.

Czas i miejsce akcji

Serial nie jest umieszczony pomiędzy filmami ani nie wiąże się z jego fabułą. W filmach nie ma na przykład żadnego dowodu na to, by Król Julian i jego poddani byli kiedykolwiek lokatorami zoo. Akcja toczy się niemal wyłącznie w Nowym Jorku, ale czasem miejsca akcji się zmieniają (Hoboken, Szanghaj, Antarktyda, Pacyfik). W serialu pojawiają się nawiązania do filmów, które mówią o tym, że serial jest ich sequelem:

  • Julian w paru odcinkach wspomina o czasach przebytych na Madagaskarze.
  • W Powrocie Zemsty Doktora Bulgota odcinku pojawia się Alex jako duch. Mówi on o przebytych wspólnie z Skipperem przygodach oraz o "swojej własnej ekipie złożonej z dużych ssaków".
  • Szkolnej Wycieczce Skipper wspomina o czasie przebytym na Madagaskarze.

W filmach nie pojawia się zaś żadne nawiązanie do serialu. Jednak, w serialu Niech żyje Król Julian niektóre elementy są identyczne, jak w serialowych pingwinach - na przykład sposób, w jaki Julian chrzci okręty.

Różnice między filmami a serialem

  • W filmach wybiegi otaczające basen pingwinów (lemurów, szympansów, flamingów i Marlenki) mają pręty zaś w serialu już nie. Jednak Nowy Jork widoczny z zoo zarówno w serialu, jak i filmach był niemal identyczny.
  • Nie wiadomo gdzie się podziały wybiegi Melmana, Glorii, Marty'ego i Alexa.
  • W filmach dzwon na bramie Zoo był srebrny, a w serialu jest natomiast brązowy.
  • W filmach pingwiny były czarniejsze i wyglądały „młodziej”.
  • Rico nie ma blizny i irokeza w filmach (oprócz Misji Świątecznej i filmu Pingwiny z Madagaskaru).
  • Rico w filmach wypluwa przedmioty powoli i krztusząc się, a w serialu robi to błyskawicznie i bez problemów.
  • Zoo wygląda zupełnie inaczej.
  • W filmie Mort ma wąsy, większe oczy i bardziej puszysty ogon, a także znacznie rzadziej dobiera się do stóp Króla Juliana.
  • W filmach Edek ma brązowe futro, a w serialu jest ono rude.

Ciekawostki

Sezony

Galeria

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pingwiny z Madagaskaru

Więcej w Fandom

Losowa wiki