Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Nowy Jork

590stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze2 Udostępnij

Nowy Jork (ang. New York City[1]) - Miasto w Stanach Zjednoczonych, w stanie Nowy Jork. Liczy ponad 8 milionów mieszkańców i jest jednym z najbogatszych miast świata. Rozgrywa się tam większość akcji serialu. Jest tam położony Central Park i jego Central Park Zoo.

Tam dalej.jpeg

W rzeczywistości

Historia

Tereny współczesnego Nowego Jorku zostały odkryte przez włoskiego żeglarza na służbie francuskiej Giovanniego Verrazzano. Potem pewien holenderski kupiec zakupił wyspę Manhattan od Indian Delawarów i wybudował tam osadę, którą nazwał Nowym Amsterdamem, a jego okolice - Nową Holandią. Potem miasto napadli Angilcy, którzy przemianowali je na Nowy Jork. Za czasów Angielskich wzrosło jego znaczenie jako port morski. Podczas Amerykańskiej Wojny o Niepodległość został zajęty przez Anglików, a następnie odbity przez Amerykanów podczas traktatu pokojowego w Paryżu. Amerykanie planowali umieścić w nim stolicę, ale Prezydent George Waszyngton postanowił zbudować nowe miasto, nazwane jego nazwiskiem. W XIX wieku Nowy Jork się dynamicznie rozwijał, co było spowodowane migracją z Europy. W pierwszej połowie XX wieku zostało zbudowanych wiele wieżowców, np. Chrysler Building, bądź Empire State Building. Miasto się bez większych przeszkód rozwijało, trwający aż do 2001 - Wtedy arabscy studenci na usługach Al - Kaidy przeprowadzili atak terrorystyczny na wieże WTC, co spowodowało ich zawalenie. Obecnie trwa odbudowa kompleksu. Gotowa jest już wieża pierwsza, zwana wieżą wolności.
Zw.jpg

Złoty Wiewiór, jeden z dawnych mieszkańców Nowego Jorku.

Geografia

Nowy Jork znajduje się na 4 lądach: Ameryce Północnej, Long Island i Staten Island. Klimat jest ciepły; Lata są gorące, a zimy ciepłe, ale śnieżne.

Dzielnice

Galeria

Linki zewnętrzne

Przypisy

  1. Dla odróżnienia miasta od stanu, używa się na miasto określenia New York City

Więcej w Fandom

Losowa wiki