Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Mort

585stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze150 Share

Mort – lemurek myszaty.

Opis postaciEdytuj

Mort jest słodki, nieporadny i naiwny. Nie jest zbyt inteligentny, toteż momentami nie odczuwa bólu (niektóre odcinki). Gdy ktoś zaczyna zachowywać się wobec niego lekceważąco, najczęściej tego nie zauważa. Jest bardzo zadowolony, kiedy ktokolwiek się nim interesuje, toteż nie obchodzi go, czy "zainteresowanie" polega na rozpieszczaniu go, czy też na traktowaniu go jak rzeczy. Gdy czegoś potrzebuje, przestaje zwracać uwagę na cokolwiek innego. W większości sytuacji nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa i nie traci humoru. Uwielbia mango. Uważa, że potrafi zrobić wszystko, co umieją inni. Kiedy wbije sobie do głowy jakiś pomysł, nigdy nie słucha zdania pozostałych na ten temat - można powiedzieć, że zawsze dąży do celu po trupach. Boi się lwów. Niezmordowany wielbiciel króla Juliana (a właściwie jego stóp, na punkcie których ma obsesję). Robi wszystko, co tylko lemur mu rozkaże. Daje sobą pomiatać i kopać się przez Króla Juliana - uważa bowiem, że każdy kontakt ze stopą to przyjemne odczucie. Jedynie w odcinku Mega Mort, kiedy dzięki wynalazkowi Kowalskiego staje się większy i silniejszy, stawia się Julianowi, gdy ten odmawia poczęstowania go bananem. Nawet, kiedy ma żal do lemura, nieprzerwanie wielbi jego stopy. Mort uważa, że tylko król je posiada, więc twierdzi także, że sam ich nie ma. Czasem pomaga pingwinom. W odcinku Dwie stopy nad ziemią i wyżej dołącza do oddziału pingwinów na pewien czas. Skipper mówi na niego "Smutne Oczy"(odc. Jestem szczurem) lub "Smutnooki". Postać - dzięki swojemu wyglądowi i sposobowi mówienia - zyskała sobie sympatię widzów na całym świecie już od swojego pierwszego pojawienia się w filmie Madagaskar. W odcinku Operacja:Podmianka został wypluty przez Rico.

Uwielbia lody o smaku mango oraz Oku, fikcyjnego bohatera gry elektronicznej (pojawia się on w odcinku Przyjaciel w pudełku).

Jego życiorys poznajemy bliżej w serialu Niech żyje Król Julian, gdzie to już w pierwszym odcinku pokochał stopy Juliana, jako iż one go uratowały. W Tatko Julian dowiadujemy się, że jest od Juliana o dwa lata starszy. Przez pewien czas mieszkał z Horstem, ale wyprowadził się, ponieważ ten nie akceptował nocnych przytulasek (odc. I spłynęła na nas wiedza). Potem mieszkał sam w swoim domku. Jakiś czas u niego mieszkała Masikura, jednak nie wyszło z jej pobytu nic dobrego. W odcinku Tatko Julian Mort zamalowywuje swój ogon barwami białymi i czarnymi, przez co Julian uznaje Morta za swojego syna. Nie przeszkadzał mu nawet fakt, że Mort jest od niego o dwa lata starszy. W odcinku Frank, jesteś tam? To ja, Julian Mort kontroluje robota będącego odpowiednikiem Larry'ego - boga Wulkanu.

Lemurek myszaty.jpg

Charakterystyczne zwierzę

Lemurek myszaty (Microcebus murinus) – gatunek jednego z najmniejszych ssaków. Jest z rzędu naczelnych. Zaliczany jest do rodziny lemurkowatych. Występuje w wilgotnych lasach i trzcinach zachodniego Madagaskaru. Spotykany na plantacjach. Wyglądem przypomina mysz. Ma popielatoszarą sierść, którą w serialu zmieniono na brązowo-żółtą, z białym brzuchem i pręgą między oczami. Gatunek ten został spopularyzowany właśnie dzięki serialowi, w którym występuje postać Morta, wielbiciela stóp Króla Juliana.

GaleriaEdytuj

Niezapomiane cytatyEdytuj

Julian: Chciałbym oglądać zwierzęta na komputerze. A raczej chciałbym SIĘ oglądać na komputerze. Eee... co to jest komputer?

Mort: Ja uwielbiam komputer!

Julian: Więc wiesz, co to?

Mort: Nie. Ale nie muszę wiedzieć, żeby uwielbiać!
(odc. Permanentna Inwigilacja)
Mort: Mój ogonek ma na imię Roman.
(odc. Jestem szczurem)
Mort: Chomik gra na ukulele, ponieważ sarna kaszalot!
(odc. Brylantowy król)
Mort: Numerki z królem Julianem są najlepsze!
(odc. Prima Aprilis)
Mort: Ja wolę starego Juliana!

Maurice: Stary by cię kopnął wężowi, by samemu mieć czas na ucieczkę...

Mort: Każdy kontakt ze stopą to dobry kontakt!
(odc. Boa Mściciel)
Mort:Jestem cały w ektoplaźmie
(odc. Memento Mort)
Mort: Masz mi dać loda o smaku loda, bo jak nie...
(odc. Memento Mort)
Mort: Jestem jajkiem! Hau! Hau!
(odc. Operacja: Jajko)
Mort: Jestem owcą! Kukuryku!
(odc. Uwolnić owcę)
Mort:Twarz pingwina się wygina!
(odc. Wymarzone Wakacje)
Mort: Mam nadziejke, że włożyłeś majteczki, bo zaraz wyciągniesz z nich kupkę!
(odc. Zgubne Skutki)

CiekawostkiEdytuj

PrzypisyEdytuj

  1. W odcinku Najlepszy wróg pada informacja, że jego pełne imię to Morteusz, co nie zostało potwierdzone.
  2. Ze względu na nieścisłości pomiędzy serialem PzM a filmami, NżKJ i krótkometrażówkami są one rozdzielone na osobne uniwersa. Jedną z tych nieścisłości jest odbieranie porodu Morta przez Juliana, co nie byłoby możliwe, gdyby ten pierwszy był starszy

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mort

Więcej w Fandom

Losowa wiki