Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Mort

457stron na
tej wiki
Komentarze125
Mort
Mort7
Imię: Mort
Gatunek: Lemurek myszaty
Miejsce zamieszkania: Madagaskar/Zoo w Central Parku/Cyrk
W oryginalnej wersji głos podkłada: Andy Richter
W polskiej wersji głos podkłada: Tomasz Bednarek
Debiut: Madagaskar
Występowanie w pozostałych odcinkach: Bardzo wiele odcinków, prawie wszystkie krótkometrażówki, wszystkie filmy

Opis postaciEdytuj

Mort – lemurek myszaty. Słodki, nieporadny i naiwny. Nie jest zbyt inteligentny, toteż momentami nie odczuwa bólu (niektóre odcinki). Gdy ktoś zaczyna zachowywać się wobec niego lekceważąco, najczęściej tego nie zauważa. Jest bardzo zadowolony, kiedy ktokolwiek się nim interesuje, toteż nie obchodzi go, czy "zainteresowanie" polega na rozpieszczaniu go, czy też na traktowaniu go jak rzeczy. Gdy czegoś potrzebuje, przestaje zwracać uwagę na cokolwiek innego. W wielu sytuacjach nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa i nie traci humoru. Uwielbia mango. Uważa, że potrafi zrobić wszystko, co umieją inni. Kiedy wbije sobie do głowy jakiś pomysł, nigdy nie słucha zdania pozostałych na ten temat - można powiedzieć, że zawsze dąży do celu po trupach. Boi się lwów. Niezmordowany wielbiciel króla Juliana (a właściwie jego stóp, na punkcie których ma obsesję). Robi wszystko, co tylko lemur mu rozkaże. Daje sobą pomiatać i kopać się przez Króla Juliana - uważa bowiem, że każdy kontakt ze stopą to przyjemne odczucie. Jedynie w odcinku Mega Mort, kiedy dzięki wynalazkowi Kowalskiego staje się większy i silniejszy, stawia się Julianowi, gdy ten odmawia poczęstowania go bananem. Nawet, kiedy ma żal do lemura, nieprzerwanie wielbi jego stopy. Mort uważa, że tylko król je posiada, więc twierdzi także, że sam ich nie ma. Czasem pomaga pingwinom. W odcinku Dwie stopy nad ziemią i wyżej dołącza do oddziału pingwinów na pewien czas. Skipper mówi na niego "Smutne Oczy"(odc. Jestem szczurem) lub "Smutnooki". Postać - dzięki swojemu wyglądowi i sposobowi mówienia - zyskała sobie sympatię widzów na całym świecie już od swojego pierwszego pojawienia się w filmie Madagaskar. W odcinku Operacja:Podmianka został wypluty przez Rico.

Uwielbia lody o smaku mango oraz Oku, fikcyjnego bohatera gry elektronicznej (pojawia się on w odcinku Przyjaciel w pudełku).

Lemurek myszaty

Charakterystyczne zwierzę

Lemurek myszaty (Microcebus murinus) – gatunek jednego z najmniejszych ssaków. Jest z rzędu naczelnych. Zaliczany jest do rodziny lemurkowatych. Występuje w wilgotnych lasach i trzcinach zachodniego Madagaskaru. Spotykany na plantacjach. Wyglądem przypomina mysz. Ma popielatoszarą sierść, którą w serialu zmieniono na brązowo-żółtą, z białym brzuchem i pręgą między oczami. Gatunek ten został spopularyzowany właśnie dzięki serialowi, w którym występuje postać Morta, wielbiciela stóp Króla Juliana.

GaleriaEdytuj

Nie zapomiane cytatyEdytuj

Julian: Chciałbym oglądać zwierzęta na komputerze. A raczej chciałbym SIĘ oglądać na komputerze. Eee... co to jest komputer?

Mort: Ja uwielbiam komputer!

Julian: Więc wiesz, co to?

Mort: Nie. Ale nie muszę wiedzieć, żeby uwielbiać!
(odc. Permanentna Inwigilacja)
Mort: Mój ogonek ma na imię Roman.
(odc. Jestem szczurem)
Mort: Chomik gra na ukulele, ponieważ sarna kaszalot!
(odc. Brylantowy król)
Mort: Numerki z królem Julianem są najlepsze!
(odc. Prima Aprilis)
Mort: Ja wolę starego Juliana!

Maurice: Stary by cię tylko kopnął w paszczę węża, by samemu mieć czas na ucieczkę...

Mort: Każdy kontakt ze stopą to dobry kontakt!

(odc. Boa Mściciel)

Mort: Masz mi dać loda o smaku loda, bo jak nie...

(odc. Memento Mort)

Mort: Jestem jajkiem! Hau! Hau!

(odc. Operacja: Jajko)

Mort: Jestem owcą! Kukuryku!

(odc. Uwolnić owcę)

Mort: Twarz pingwina się wygina!
(odc. Wymarzone Wakacje)

CiekawostkiEdytuj

  • Smaruje sobie ogon dżemem, przechowywanym na wypadek, gdyby zgłodniał (odc. Jestem szczurem).
  • Najprawdopodobniej jest najmłodszy ze wszystkich głównych postaci.
  • Znał hasło do sejfu Kowalskiego: Doris (odc. Powrót zemsty doktora Bulgota).
  • Według Jim'a jest słodszy od Szeregowego (odc. Memento Mort).
  • Myśli, że chmury są z waty cukrowej, tak samo, jak Julian (odc. Włochaty problem).
  • Robi się zazdrosny o króla, gdy ktoś inny, niż on sam, dotyka jego stóp (odc. Operacja: Zmień sąsiada, Prawa ręka i kilka innych).
  • W filmie Mort miał wąsy, większe oczy i bardziej puszysty ogon.
  • Jego imię pochodzi od łacińskiego sformułowania Morte, czyli "martwy" (odc. W uścisku boa).
  • Julian często wykorzystuje go w charakterze dokumentu przetargowego w układach lemurów (np. raz, gdy grał z pingwinami w "Przejmij flagę", zaproponował przeciwnikom Morta).
  • Król odnosił się przyjaźnie do podwładnego w dwóch odcinkach: Nienawiść od pierwszego wejrzenia (był wtedy pod wpływem wynalazku Kowalskiego) oraz Zaćmiony (Skipper kazał mu być miłym dla kogoś, dla kogo jeszcze nigdy nie był).
  • Lemur wykorzystuje Morta do różnych zadań, np. kazał mu udawać lodową gałkę, żeby odwrócić uwagę pingwinów.
  • Mówi że zjada swojego sąsiada jeżeli to karaluch (odc. W uścisku boa).
  • W filmie Pingwiny z Madagaskaru Mort zjadł Juliana, a potem najprawdopodobniej go zwymiotował
  • Bardzo lubi lody o smaku mango.
  • Skipper nazywa Morta Smutnookim (ang. Sad Eyes).

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mort

Więcej od Wikii

Losowa wiki