Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Mort

Dyskusja1
392strony na
tej wiki
Mort
Mort atakuje
Imię: Mort
Gatunek: Lemurek myszaty
Miejsce zamieszkania: Madagaskar/Zoo w Central Parku/Cyrk
W oryginalnej wersji głos podkłada: Andy Richter
W polskiej wersji głos podkłada: Tomasz Bednarek
Debiut: Madagaskar

Opis postaciEdytuj

.Mort– lemurek myszaty. Słodki, śmieszny, nieporadny i naiwny. Nie jest zbyt inteligentny, toteż nie odczuwa bólu. Gdy ktoś zaczyna zachowywać się wobec niego lekceważąco, nawet tego nie zauważa. Jest bardzo zadowolony, kiedy ktokolwiek się nim interesuje, toteż nie obchodzi go, czy "zainteresowanie" polega na rozpieszczaniu go, czy też na traktowaniu go jak rzeczy. Gdy czegoś potrzebuje, przestaje zwracać uwagę na cokolwiek innego. W wielu sytuacjach nie zdaje sobie sprawy z niebezpieczeństwa i nie traci humoru. Uwielbia mango. Uważa, że potrafi zrobić wszystko, co umieją inni. Kiedy wbije sobie do głowy jakiś pomysł, nigdy nie słucha zdania pozostałych na ten temat - można powiedzieć, że zawsze dąży do celu po trupach. Boi się lwów. Niezmordowany wielbiciel króla Juliana (a właściwie jego stóp, na punkcie których ma obsesję). Robi wszystko, co tylko lemur mu rozkaże. Daje sobą pomiatać i kopać się przez Króla Juliana - uważa bowiem, że każdy kontakt ze stopą to przyjemne odczucie. Jedynie w odcinku Mega Mort, kiedy dzięki wynalazkowi Kowalskiego staje się większy i silniejszy, stawia się Julianowi, gdy ten odmawia poczęstowania go bananem. Nawet, kiedy ma żal do lemura, nieprzerwanie wielbi jego stopy. Mort uważa, że tylko król je posiada, więc twierdzi także, że sam ich nie ma. W odcinku Dwie stopy nad ziemią i wyżej dołącza do oddziału pingwinów na pewien czas. Skipper mówi na niego "Smutne Oczy" lub "Smutnooki". Postać - dzięki swojemu wyglądowi i sposobowi mówienia - zyskała sobie sympatię widzów na całym świecie już od swojego pierwszego pojawienia się w filmie Madagaskar. W odcinku Operacja: Podmianka został wypluty przez Rico. Często jest wybierany przez Skippera do pomocy pingwinom (można powiedzieć że to jest Szeregowy Mort Nic Nie Wort). Pomimo swojej głupoty, potrafi posługiwać się komórką i smartfonem.

Uwielbia lody o smaku mango oraz Oku, fikcyjnego bohatera gry elektronicznej (pojawia się on w odcinku Przyjaciel w pudełku). Ma ulubionego kuzyna, który występuje w grze Madagascar. W jednym z odcinków król Julian daje mu dotykać stóp i każe Maurice'owi zrobić mu koktajl.  Działo się pod wpływem promienia miłości którym Kowalski miał postrzelić Doris ,żeby go kochała.

Lemurek myszaty

Charakterystyczne zwierzę

Lemurek myszaty (Microcebus murinus) – gatunek jednego z najmniejszych ssaków. Jest z rzędu naczelnych. Zaliczany jest do rodziny lemurkowatych. Występuje w wilgotnych lasach i trzcinach zachodniego Madagaskaru. Spotykany na plantacjach. Wyglądem przypomina mysz. Ma popielatoszarą sierść, którą w serialu zmieniono na brązowo-żółtą, z białym brzuchem i pręgą między oczami. Gatunek ten został spopularyzowany właśnie dzięki serialowi, w którym występuje postać Morta, wielbiciela stóp Króla Juliana.

GaleriaEdytuj

Niezapomiane cytatyEdytuj

Julian: Chciałbym oglądać zwierzęta na komputerze. A raczej chciałbym SIĘ oglądać na komputerze. Eee... co to jest komputer?

Mort: Ja uwielbiam komputer!

Julian: Więc wiesz, co to?

Mort: Nie. Ale nie muszę wiedzieć, żeby uwielbiać!

(odc. Permanentna Inwigilacja)

Mort: Mój ogonek ma na imię Roman.

(odc. Jestem szczurem)

Julian: I to ma być wojak, poznajcie naszego typa Mort: Chomik gra na ukulele, ponieważ sarna kaszalot! Skipper: Atakować

(odc. Brylantowy król)

Mort: Numerki z królem Julianem są najlepsze!

(odc. Prima Aprilis)

Mort: Ja wolę starego Juliana!

Maurice: Stary by cię tylko kopnął w paszczę węża, by samemu mieć czas na ucieczkę...

Mort: Każdy kontakt ze stopą to dobry kontakt!

(odc. Boa Mściciel)

Mort: Masz mi dać loda o smaku loda, bo jak nie...

(odc.Memento Mort)

Mort: Jestem jajkiem! Hau! Hau!

(odc. Operacja: Jajko)

Mort: Jestem owcą! Kukuryku!

(odc. Uwolnić owcę)

Mort: Do Kowalskiego Mówi się pomarańcz czy pomarańcza?

(odc. Jestem szczurem)

Rico: Mmmm, lody Mort się odwraca Mort: Z przekonaniem Jestem lodową gałą!

(odc. Czas stop)

Julian: Mort odnalazłeś się!

Mort: Tak! Julian: Jestem taki uradowany, tak że aż nie mam ochoty cię kopnąć! Mort:Poważnie?! Julian: Tak. Ale uważaj, bo ta tutaj stopa dawno nie kopała Mortowego tyłka.

Mort: Królewska stopa się za mną stęskniła!!!(skaczę na stopę, wściekły Julian idzie na wybieg)

(odc. [[Chrupki w pudle]])

Julian: A nie uważasz że to jest nie dobre? Mort: A tak, to jest tak trochę potwornie nie dobre

(odc. Królestwo za kciuk)

Melman: Mamy ogon!

Julian: Paparazzi! Francuzka hycelka szczela do Juliana, Julian mówi po Francuzku

Mort: Koniec sesji

(Madagaskar 3)

Julian: Gonią nas z dużą prędkością

Mort: Poważnie? To ja wcisnę sprzęgło

Ruszają zygzakiem przez ulicę

(odc.Przedświąteczna gorączka)

Inne informacjeEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mort

Więcej od Wikii

Losowa wiki