Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Mort

Dyskusja1
396stron na
tej wiki

  Przejdź do Treści Przejdź do Nawigacji Wiki Przejdź do Nawigacji Strony*[1]

[2]Edytuj

Dodaj Obserwowane Losowa strona Ostatnie zmiany=Murfy= Edytuj Komentarze111428artykułów na Rayman WikiAdvertisement  :"Jestem Murfy i będę twoim przewodnikiem."

― Murfy do Raymana  źródło

[3]
[4]
Miejsce zamieszkania Rozdroże Marzeń
Płeć mężczyzna
Kolor oczu czarne
Kolor włosów brak
Wzrost bardzo mały
Rasa muchy
Charakter dobry
Umiejętności, broń niesamowita wiedza
Obecny status żyje
Aktor podkładający głos Billy West (angielski)

Tomasz Steciuk (polski

Murfy (inaczej Murphy) to mała zielona istota przypominająca wyglądem muchę z dużym uśmiechem na ustach. Ubrany jest w strój rodem z baroku. Przyjaciel Raymana i Globoxa

Spis treściEdytuj

[pokaż]==Występowanie w grachEdytuj==

Rayman OriginsEdytuj

Gdy Żywe Umarlaki napadają Rozdroże Marzeń, Murfy jako jeden z niewielu nie zostaje przez nich złapany (lub po prostu uciekł). Wkrótce odnajduje Raymana, jego przyjaciół oraz Stwórcę Rozdroża, Polokusa. Niestety, 'The Bubble Dreamer' zwariował (jak to powiedział Murfy "kompletnie go wykoleiło"), więc powiedział Raymanowi, że aby "naprostować" potrzebują dużo Elektrunów. Zostaje on w Chrapiącym Drzewie wraz ze Stwórcą, czekając, aż Rayman i jego towarzysze odnajdą Elektruny.[5]

Murfy w Rayman Origins

Tutaj Murfy nie jest zbyt często widoczny. Pojawia się tylko na końcu nie każdego, ale kilku światów.===Rayman Legends===

[6]

Murfy w Rayman Legends

Smoki i Livingstony porywają mieszkańców Rozdrorza Marzeń. Murfy, Rayman, Globox i Wielki Minimus muszą ich pokonać. Murfy jest grywalną postacią [gracz 2 (WiiU)], lub sterowany przez komputer. Może atakować żywe góry lub podnosić Livingstony. Może także przecinać sznurki na pół lub niszczyć spadochrony. Atakuje niewidzialną magią.

Rayman 2 i Rayman 3Edytuj

[7]

Murfy w Rayman 3

Murfy był przyjacielem Raymana podczas walki z Robo-Piratami. Służył wtedy jako podręcznik i miał przydomek "Wielka Latająca Encyklopedia" i był największą skarbnicą wiedzy w Krainie Marzeń, który doradzał Raymanowi, jak radzić sobie w świecie ogarniętym wojną. Po pokonaniu Admirała Brzytwobrodego przez Raymana, Murfy, jak i reszta mieszkańców Krainy Marzeń wiedła spokojne życie.

Kiedy na Rozdroże najechali Mroklumy, jego charakter się nieco zmienił - Murfy stał się zabawnym towarzyszem Raymana, którego język stał się nieco bardziej wulgarniejszy oraz zabawniejszy. Jego największym wrogiem jest Podręcznik, który znalazł podczas ucieczki przed Mroklumami. Gdy Murfy powie "coś, co nie wypada", podręcznik strofuje muchę i proponuje mu zmianę pracy. Murfy pojawił się tylko w Radzie Rusałek i tuż przed przejściem do Lasu Czystych Liści żegna się z Raymanem frazą:

"Do zobaczenia w Raymanie 4!"
― Murfy  źródło
[8]

Murfy i Rayman szukają Globoxa.

Gry i zabawyEdytuj

[9]

JM Murfy (lub JM Murphy)

Murfy występuje w "Rayman Arena" (wersja gry "Rayman M" na konsole Xbox oraz Gamecube) w pierwszym filmiku jako reporter, który ma zrobić reportaż o przygotowaniach do mistrzostw dwóch Dark Globoxów oraz dwóch Globoxów (postacie w innych skórach). Murfy wygląda tutaj jakby był pobity. W grze Rayman Arena Murfy nazywa się ,,JM Murfy". Aby zobaczyć listę jego cytatów, wejdź na Cytaty:Murfy. Advertisement ==Charakter i osobowośćEdytuj== W Raymanie 2 Murfy służy pomocą Raymanowi i ukazuje przed nim swój intelekt,opowiadając mu o Rozdroży i istotach mieszkających w nim. Tutaj przedstawiany jest tylko jako "żywa encyklopedia".

W Raymanie 3 Murfy zmienia się drastycznie. Teraz z pomocy intelektualnej zmienił się w komedianta i dowcipnisia. Ciągle dopowiada Raymanowi. Ten Murfy bardziej spodobał się fanom.

W Raymanie Origins jego charatker jest zupełnie taki sam,jak w Raymanie 3,na co mogą wskazywać jego dwie kwestie-"Kompletnie go wykoleiło" i "Aby go naprostować...".

Za kulisamiEdytujEdytuj

Postać Murfy`ego wywołała także skandal, który został wywołany przez Raymana 4: Szalone Kórliki. Murfy pod koniec Rady Rusałek powiedział słynny tekst: "Do zobaczenia w Raymanie Czwórce!", więc fani uznali to jako zapowiedź, że następna część będzie równie śmieszna, jak trójka, czy jeszcze śmieszniejsza. Niestety zamiast "przebojowej" kontynuacji wydano tylko Raymana 3 w wersji GBA, Rayman: Hoodlums` Revenge (gdzie Murfy przyjął rolę taką samą jak w Raymanie 2) oraz Rayman 4: Szalone Kórliki, gdzie starymi postaciami byli... jedynie Rayman i dzieci Globoxa. Fani wywołali skandal, że Murfy nie dotrzymał obietnicy (jedynie poza wersją na GBA).

[10]

Murfy z instrukcją

[11]

Murfy w Rayman 2

Relacje z innymi postaciamiEdytujEdytuj

RaymanEdytuj

Murfy z Raymanem ma dobre relacje; jest jednym z jego bliższych przyjaciół. W Raymanie 2 pomagał mu wiele razy, służąc radą, którą Rayman podziwiał. W Raymanie 3 charakter Murfy'ego czasami doprowadzał Raymana do szału.

GloboxEdytuj

Murfy to bliższy przyjaciel Globoxa. Lubi go, chociaż czasami, kiedy Globox się zgubi lub gdy trzeba go szukać, Murfy nazywa go 'zdebem'.

MałakiEdytuj

W Rayman 3 Murfy nie przepada zbytnio za Małakami. Uważa ich za Discopolowców, lecz ich szanuje, gdyż mają potężną wiedzę. Gdy z Raymanem szukali Andre w Sercu Świata, zapytał Małaki o radę.

Polokus, Ly, Clark i inniEdytuj

Ma z nimi dobre relacje.

Admirał Brzytwobrody i Robo piraciEdytuj

Ma z nimi złe relacje.

Andre i MroklumyEdytuj

Ma z nimi złe relacje. Według Murfy'ego, Mroklumy są zwyrodniałymi draniami.[12] ==Galeria Murfy'ego z Rayman LegendsEdytuj== Oto galeria Murfy'ego z Rayman Legends.

  • Murfy powstrzymuję hordę potworów.

1 z 7Dodaj obrazKategorie:*Grywalne Postacie

Advertisement ==Zobacz także==

11 komentarzyEdytuj

Nie możesz dodać komentarza do tego artykułu

Twoje konto lub adres IP zostały zablokowane.

Blokada została nałożona przez [[Użytkownik:|Użytkownik:]]. Podany powód to: Vandalism..

  • Początek blokady: 10:33, lis 23, 2014
  • Wygaśnięcie blokady: 10:33, lis 30, 2014
  • Zablokowany został:

W celu wyjaśnienia przyczyny zablokowania możesz się skontaktować z [[Użytkownik:|Użytkownik:]] lub innym administratorem. Twój obecny adres IP to 83.9.99.224, a numer identyfikacyjny blokady to 484. Prosimy o podanie obu tych informacji przy wyjaśnianiu blokady.

  • [13]Fajnie wygląda w trójce i dwójce. W Legends też był nawet dobrze zrobiony, lecz w Origins kompletnie to zwalili.

13 dni temu przez Użytkownik Wikii

  • [14]Rayman to fajna gra, mam w domu ,, Rayman Classic " i ,, Rayman Legends ". Polecam serdecznie ;)

lut 20 przez Użytkownik Wikii

  • [15]ja sie dziwie o co chodzi jak w Rayman 3 mowił ,,dozobaczenia w Rayman 4 I jak widac narazie go nie ma w zadnym a legends to wądpie ze 4 lecz ta gra jest nie dopracowana  w jednej częsci jest ze pokonał tego leptysa czy jakos a w następnej kurliki co to ma byc czy kurliki mają coś wspulnego z 3 albo 3 z kurlikami xD albo w kurlikach było ze nie uratował globoksikow a potem powinna byc częśc ze idzie uratowac jakos a nie orgins.

lut 17 przez DenisxD

  • [16]Czemu w raymanie 3 nikt go nie nazywa ,,pedofilem.

lis 16, 2013 przez Użytkownik Wikii

  • [17]mała super żaba z niezniszczalnymi rękoma [ rayman legends ]

paź 15, 2013 przez Użytkownik Wikii

  • [18]Murfy z Rayman 3 jest przerażający.

paź 11, 2013 przez Wojti2000

paź 9, 2013 przez Rayman5757446

  • [20]I, żeby by było jasne, nie lubię jeść marchewek z grochówką. he he he wymyśliłem se cytat Murfiego :)

sie 26, 2013 przez Użytkownik Wikii

  • [21]ulubieniec Umarlaka

lut 24, 2013 przez BrunoTomek

  • [22]Zły Murphy? Bossowie w kategoriach? O co chodzi???

sie 25, 2012 przez CzerwonyTeges

    • [23]Ja też nie wiem o co.

cze 3, 2013 przez Fala30     =Obrazy= Dodaj obraz3020obrazów na tej wiki[24] [25]*[26]

Zobacz wszystkie obrazy >=Ostatnia aktywność na wiki=

Zobacz więcej >

CzatEdytuj

Rayman Wiki

Więcej od WikiiEdytuj

Losowa wiki*[37]

[ Gry ]*O nas

Gry Rozrywka Lifestyle   

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Mort

Więcej od Wikii

Losowa wiki