Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Madagaskar (wyspa)

590stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze16 Udostępnij
Madagaskar
Państwo Madagaskar
Debiut Madagaskar
Miejsce realne realne
Występowanie w innych filmach Madagaskar 2, Madagwiazdka,
Stolica Antananarywa
Madagaskar – wyspa pojawiająca się w filmie i często wspominana w serialu przez Juliana. W większości pokryta dżunglą. Ojczyzna Foss i Króla Juliana (oraz innych jego „poddanych” lemurów). Występuje  w Madagaskarze, Madagwiazdce i Madagaskarze 2. W Madagaskarze 3 nie jest widoczna w ogóle.
Mapa.png

Mieszkańcy

W rzeczywistości

Madagaskar (malg. Madagasikara, franc. Madagascar; Republika Madagaskaru – Repoblikan'I Madagasikara, République de Madagascar) – państwo położone na wyspie Madagaskar w zachodniej części Oceanu Indyjskiego, u południowo-wschodnich wybrzeży Afryki. Madagaskar jest czwartą co do wielkości wyspą na świecie i pierwszą w Afryce. Na Madagaskarze przeważa hodowla i pasterstwo, występuje również rolnictwo prymitywne, plantacje roślin tropikalnych, eksploatacja drewna, zbieractwo, myślistwo oraz rolnictwo śródziemnomorskie. Występują dwie strefy roślinne: na północy suche lasy podrównikowe, a w centrum i na południu sawanny. W Polsce przez pewien czas po uzyskaniu przez Madagaskar niepodległości w 1960 używano wobec tego państwa nazwy "Republika Malgaska"[potrzebne źródło], wywodzonej od nazwy rdzennych mieszkańców tej wyspy, Malgaszów. Madagaskar z powierzchnią 587 040 km² jest 48. co do wielkości państwem na świecie, a sama wyspa jest czwarta co do wielkości. Państwo wielkością porównywalne jest do Kenii. Na wschodnim wybrzeżu przeważają niziny, które przechodzą w strome urwiska, centralna część w głównej mierze składa się z wyżyn. Na północy kraju Masyw Tsaratanana zbudowany z gór wulkanicznych (najwyższym szczytem wyspy jest wygasły wulkan Maromokotro 2876 m n.p.m.). Na zachodnim wybrzeżu wiele zatoczek i rozległych równin. Południe wyspy to region płaskowyżów i pustyń.

Linki zewnętrzne

Więcej w Fandom

Losowa wiki