Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Król Julian

585stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze260 Share

8.jpg Emoticon-star.gif Z moich danych wynika, że ten oto artykuł jest godny czytania, Szefie!

Król Julian XIII (ang. King Julien XIII) – lemur katta, samozwańczy król Zoo w Central Parku. Przybył z Madagaskaru. Ma wadę słuchu, o czym dowiadujemy się z odcinków Przetrwać w miejskiej dżungli, Królestwo za kciuk, Zakazany wynalazek, Operacja: Jajko i Bananowa Afryka. Jest bardzo narcystyczny i zapatrzony w siebie. Posiada gekona o imieniu Stefan, którego na mianował gubernatorem Madagaskaru na początku filmu Madagaskar 2, gdyż wyjechał. O swoich zaletach mógłby prawić godzinami. Twierdzi, że jest doskonały i idealny. Uwielbia wszelkiego rodzaju błyskotki. Kocha i umie tańczyć, a czasami też śpiewa. Stale zakłóca pingwinom spokój, wyprawiając całonocne imprezy i wtrącając się w ich misje.

Lemur żyje w przekonaniu, że wszyscy go lubią, aprobują i wielbią, jednak jego rozkazy wykonują wyłącznie lemury z jego habitatu – Mort oraz Maurice. Niestety, władca nie zwraca uwagi na potrzeby podwładnych, a co za tym idzie, traktuje ich na równi z przedmiotami. Mimo to sługi darzą go szacunkiem, a król nie umie sobie poradzić bez nich. Reszta zwierząt nie akceptuje rządów Juliana, a z powodu jego niepokornej osobowości większość go też nie lubi. Julian twierdzi, iż był (jest) tajnym agentem, a także, że uratował świat przed zagładą, dzięki czemu stał się NPŚ'em (skrót od "Najlepszy Przyjaciel Świata") Skippera. Wierzy w pradawnych bogów (są to jedyne istoty, przed którymi odczuwa respekt) i nie jest zbyt inteligentny (m.in. nie wie o potrzebie wymiany baterii w radiu). Julian myślał, że Marlenka jest jego dziewczyną, lecz nie potrafił jej tego wyznać. Dopiero po „walce” z Fredem w odcinku Miłość z automatu wyznaje wydrze, co do niej czuje, równocześnie zrzekając się tej miłości na rzecz wiewiórki. Myślał, że z kaczego jajka wykluje się dziedzic, którego nazwie JJ (Julian Junior). Skipper, pomimo niechęci do niego, traktuje lemura dobrze i zawsze ratuje go z opresji. W odcinku Wielki S.T.A.N.K. urania łzę, gdy zdaje sobie sprawę, że nie przeżyje już więcej przygód z lemurem. W odcinku Najlepszy wróg okazuje się, że Julianowi zależy na przyjaźni pingwina. Niestety, szef uważa go za wroga. W odcinku Czas stop Julian zaprzyjaźnił się z Kowalskim, a w odcinku Kaboom – z Rico. Na pingwiny mówi „głupie ptaki”, zaś Skipper nazywa go „Ogoniastym” (Julian myślał, iż jest to kryptonim).

W odcinku Problem z Żelusiem król jest stenotypistą (zapisuje każde słowo podczas rozprawy sądowej). Niestety, zamiast o rzeczywistym wydarzeniu, opisywał zmyśloną przez siebie historię, w której to jest szpiegiem, a jego partner to buldożer. W odcinku Ni wydra, ni... mówi „Co na to powie moja matka?”, z czego można wywnioskować, że mama lemura żyje, a w odcinku Mały ptaszek dowiadujemy się, że jego tata jest w niebie. Mimo braku inteligencji, jest dobry i dosyć sprytny. Widać to w odcinku Zemsta doktora Bulgota, gdy to udaje wspólnika złego delfina, a w rzeczywistości dąży do zniszczenia „Ognistego Pierścienia”.

Jego charakterystyczny sposób mówienia zdobył już rzesze fanów na całym świecie, a zwrot „Mówiłem, nie tykaj mnie w stopę!”, jest już kultowym elementem tego serialu. 

HistoriaEdytuj

Niech żyje Król JulianEdytuj

Gdy Julian był jeszcze mały, jego rodzice zostali zjedzeni przez fossy. By ukryć tę przygnębiającą prawdę, Maurice powiedział księciu, że jego rodzina żyje teraz w Szczęśliwej Wiosce. Mimo iż minęło już kilka lat, Julian wciąż w to wierzy.

Na początku pierwszego odcinka, Jam jest król był jeszcze księciem, ale gdy jego wujek Król Julian XII dowiedział się od Masikury, że król lemurów zostanie zjedzony przez fossy, oddał koronę swojemu bratankowi, by się go pozbyć. Jednak okazuje się, że Masikura miała na myśli jedno ugryzienie. Następnie toczył wojny z swoim wujkiem, który chciał odzyskać koronę.

W odcinku Zgubne Skutki, mając chwilowe dość władzy królewskiej, Julian podszywa się pod "Bananowego Mietka" (ang. Banana Guy Mike) i nieświadomie zakłada LALĘ - organizację mającą obalić swoje własne rządy.

Jedną z prób przejęcia władzy wujek zrobił w odcinku Powrót Króla Wuja, kiedy to wyrzucił bratanka na terytorium foss. Po krótkim czasie jednak szybko Julian odzyskał władzę.

Ze względu na to, że rządy poprzednika były dla niego wzorem, czasami inspirował się swoim wujkiem. Negatywnie odbiło się to na jego charakterze w odcinku Wiwat Mort, kiedy to nie chciał przeprosić Maurice'a.

W odcinku Tatko Julian Julian uznał Morta za swojego syna, kiedy zauważył, że jego ogon jest czarno-biały. Nie przeszkadzał mu nawet fakt, że jest o dwa lata młodszy od swojego "syna".

Po raz drugi Julian wpadł w sidła swojego wuja w odcinku Człowiek w żelaznych gatkach, kiedy to wróg ściągnął go na wyspę Trwogenia.

Po raz trzeci w odcinku Kres Króla Juliana? wujek z Malwiną i Fossami wykorzystuje strach Juliana przed klątwą czarnej owcy, jednak nie udaje im się przejąć władzy. Niestety, po zdetonowaniu bomby atomowej w zmodyfikowanym Gigagekonie przepada bez śladu. Tymczasowym królem został Maurice. Tymczasem Julian żyje i schwytała go sieć...

MadagaskarEdytuj

W Madagaskarze początkowo bał się Alexa i jego kompanii, uznając ich za "straszne olbrzymy". Kiedy jednak Alex przepędził Fossy, które pragnęły zaatakować królestwo, Król na zebraniu we wraku samolotu z resztą poddanych ustalił „genialny plan” – przeniosą ekipę lwa do królestwa, by ten chronił ich przed drapieżnikami. Plan się udał, a następnie lemur katta pokazał mu krajobraz wyspy. Okazało się jednak, że Alex, dość dawno zapominając o jedzeniu mięsa, stwierdził, że:

Alex:Znów jestem królem!

Króla Juliana to zaniepokoiło i postanowił wygnać Alexa na mocy prawa dżungli. Dodatkowym powodem był fakt ugryzienia Marty'ego. Później Króla Juliana spotykamy, gdy Marty, Gloria, Melman z pingwinami i „uzdrowionym” Alexem zwyciężają nad bandą foss. Pod koniec filmu, Król Julian, jako prezent pożegnalny dla lwa podarował swoją koronę. On sam zaś założył nową, na której był gekon Stefan.

Madagaskar 2Edytuj

Król Julian powierza rządzenie Madagaskarem swojemu gekonowi Stefanowi, mianując go gubernatorem Madagaskaru, kiedy to postanawia polecieć samolotem, który zbudowały pingwiny z wraku, który leżał na drzewie. Samolotem pilotowały pingwiny, zaś spółka Alexa oraz szympansy byli pasażerami. Podczas podróży Król oglądał filmy o katastrofach lotniczych wraz z Maurice'em. Mieli pasażera na gapę - Morta, który uszkodził silnik samolotu. Samolot rozbił się w Kenii, w Afryce, Król twierdził jako pierwszy, że są w Nowym Jorku. Następnie lemury i spółka dużych ssaków poszła w rodzinne strony, gdzie Alex poznaje swoich rodziców. Pingwiny tymczasem naprawiały samolot z pomocą armii małp, które załatwili Mason i Edek.

Jakiś czas później Julian rozmawia z Melmanem, który obawia się, że umrze.

Później, gdy w wodopoju wysycha woda, Król Julian sugeruje, by złożyć ofiarę w wulkanie dla „swoich dobrym znajomym, czyli bogom wody” by znów popłynęła woda. Melman zgłasza się na ochotnika, uważa, że i tak umrze. Ale później kiedy Gloria go uratowała od niechybnej śmierci Melman uświadomił sobie, że będzie żyć, pozostawiając Juliana rozczarowanego. Jednak później Mort przybywa wraz z rekinem, który następnie przez przypadek wpada do lawy. Gdy Król Julian wychodzi z wulkanu, widzi, że woda wraca do rezerwy i jest przekonany o sukcesie jego planu. W rzeczywistości Zuba wraz z swoim synem, Alexem rozwalili tamę, dzięki czemu wodopój jest ponownie napełniony.

Pod koniec filmu widać Juliana, który wraz z poddanymi oraz dużymi żegna pingwiny i szympansy lecące do Monte Carlo.

Madagaskar 3Edytuj

W tym filmie Julian występuje mniej, najczęściej w tle. Dowiadujemy się, że Maurice chce żeby Król Julian zginął. W pociągu Julian zakochał się w niedźwiedzicy Sonii, która jest z cyrku. Gdy Sonia zniszczyła swój rower, Król kupił jej motor w Rzymie. Pod koniec filmu Julian pokłócił się z Sonią, następnie otrzymuje od DuBois strzał usypiający, wtedy to idzie do Sonii, by ją przeprosić, a przez przypadek pingwiny, szympansy i cyrk dowiaduje się, że Alex, Gloria, Melman i Marty są w niebezpieczeństwie. Po tym filmie zamieszkał w Cyrku Zaragoza razem z przyjaciółmi. W czasie napisów końcowych śpiewa Afro Circus.

Główni wrogowieEdytuj

Lemur katta.jpg

Charakterystyczne zwierzę

Lemur katta (Lemur catta) – gatunek małpiatki z rodziny lemurowatych, jedyny przedstawiciel rodzaju Lemur. Posiada długi ogon z 13-15 białymi i czarnymi obrączkami. Jego sierść jest gęsta i wełnista, a ubarwienie popielate. Żyje w południowo-zachodniej części Madagaskaru na otwartych, suchych i skalnych, rzadko na zalesionych terenach. Gatunek ten został spopularyzowany dzięki postaci popularnego Króla Juliana.

CytatyEdytuj

Julian: Maurice! Dlaczego ten pingwin ma na głowie różową kokardę i wydziera się na pradawnych bogów?! Co rodzi kolejne pytanie: dlaczego JA nie mam takiej różowej kokardy? Maurice patrzy na Juliana z osłupieniem, a Mort na mikser. No dobrze, znudziły mnie te wasze gdybania. A teraz, gdzie jest mój soczek?!

(odc. Miss Ja)
Julian: Hmmm... Na słońcu jest rzeczywiście znacznie mniej cienia, wiesz?

(odc. Błyskawiczne zniknięcie)
Julian: Cóż to za gusła średniowieczne proponujesz MORIS!!! ... jesteś wiedźma?

(odc. Powrót zemsty doktora Bulgota) 
Julian: Bóg zapłać, pradawni bogowie!

(odc. Zaćmiony)
Skipper: Zakryjcie oczy Szeregowy. Nie będziecie już w stanie nigdy tego wymazać z pamięci. Julian: nagrywa kamerą Nic nie stracisz, wypalę ci płytkę!

(odc. Współlokator)
Julian: Tańcuje zgrabna pupa! Złote gatki, złoty dzwon!

(odc. Zwierzęta domowe)
Julian: Zaraz zobaczymy, kto jest beznadziejny, jak zacznę strzelać popcornem z zadka! O!

(odc. Popcornowa panika)
Julian: Jakim prawem urządzacie konkurs cuchnących beków bez króla?! Moje szlachetne odbicia kładły trupem dynastie całe!

(odc. Biała dama)
Julian: A zatem, przysięgam, że was nie zawiodę! Nie tylko nie zawiodę, ale powiodę - ku zwycięstwu i chwale... Albowiem we are the champions!

(odc. Lodzio miodzio)
Julian: Gdy zobaczył pojazd pracowników Zoo Jaki on przystojny! To najprzystojniejsza bestia, jaką widziałem! Nie licząc mnie, ale tego nie muszę mówić. A jednak to powiedziałem. Dlaczego? Nie mam pojęcia.

(odc. Mistrz kierownicy)
Julian: Ten głupi Bulgot popsuł moje urządzenie.! To bardzo nie OK!

(odc. Powrót zemsty doktora Bulgota)
Skipper: Ile widzisz palców?Pokazuje skrzydło Julian: Czy to jest pytanie z haczykiem?

(odc. Mistrz kierownicy)
Julian: Do Skippera Prędzej! Przestań się tak leniwie rozsiadać, te szczury dobierają się do mojego skarbu! Do zadka Nie mówię o pupci, szalony, mówię o tamtym skarbie!

(odc. Zaginiony skarb Złotego Wiewióra)
Maurice: Co zetrzeć, wasza wysokość?

Julian: śmieje się Odczuwam dziś zew tropikalności! Niech będzie... Mango! Rzuca mango
Mort: Mango!
Julian: I guawa! Rzuca guawę
Mort: Guawa!
Julian: Kokos! Kiwi! Rzuca kokosa i kiwi
Mort: Kokos... Kiwi...

Julian: Gamaryt! Lucuś! Rzuca owoce na chybił trafił Coś tam-coś tam! Piczi-piczi! Gula-hula! Bla-bla-bla-bla-bla i czerwony kartofelek! I eeee... Dorzuć jakiś napój energetyczny. To komponowanie smaków jest tak wyczerpujące!

(odc. Żeluś)
Komputer: Protokół obrony włączony.

Julian do Maurice'a: Eeee... Jaki znowu kokół?

(odc. Królestwo za kciuk)
Marlenka do Juliana: Twierdzisz, że zniosłeś jajo?

Kowalski: Wysoce nieprawodopodobne u ssaka chyba, że jesteś kryptodziobakiem?

Julian: No coś ty, sam jesteś krypciakiem. Za to ja. Ja jestem królem tak? Od wieków marzyłem żeby pradawni bogowie obdarzyli mnie dziedzicem.

-(odc. Operacja: Jajko)
Julian: O nie! Goniom nas z dużą prędkością.

Mort: O, poważnie? To ja wcisnę sprzęgło

Auto wariuje

(odc. Przedświąteczna gorączka)
Julian: Kto dołki kopie ten ma mokro pod pachą.

(odc. Prima Aprilis)
Julian: Nie będziesz mi tu przebywał koło stopy!

(Madagaskar)
Julian: W Afryce, myśląc, że to Nowy Jork Jakaś wiocha ten Nowy Jork. Jesteś pewien, Maurice, że to nie Alabama?

(Madagaskar 2)
Julian: No dalej! Nie bójcie się gibać słoniną! Demonstruję... Tańczy Onga, Onga, Onga! Laski lubią pstrąga! Przez megafon Dobrze od początku!
(Zoo Tube)
Julian: Śmieje się Mort! Ty zawsze gadasz rzeczy głupsze niż Twoja matka!
(Ostrożnie z życzeniami)
Julian: To.. to jest jeszcze gorsze niż kiedy musiałem wziąć poród Morta...
(Żeluś)
Julian Do Morta Jak cię mam wołać, mój mały, niski, gruby i puchatkokulkowaty?
(Jam jest król)

PiosenkiEdytuj

Poniżej znajduje się lista piosenek w wykonaniu Króla Juliana.

  1. Wyginam Śmiało Ciało (Madagaskar) – z lemurami
  2. Won Mi, Won Mi, Wynocha Stąd (Nawiedzone zoo) – z Maurice'em
  3. Ja i Mój JJ (Operacja: Jajko)
  4. Konge Tańcz (Zaćmiony) – z Maurice'em i Mortem
  5. Jadę ulicą (Przedświąteczna gorączka) – z Mortem
  6. Piosenka świąteczna (Przedświąteczna gorączka) – razem z resztą zwierząt z zoo i mieszkańcami parku
  7. Mamy Czas (Czas stop) – duet z Kowalskim
  8. Bam, Bam, Bam (Powrót zemsty doktora Bulgota)
  9. Obsypać Go Żołędziem (Wszędzie żołędzie) – razem z Maurice'em, Mortem i Fredem.
  10. Pamięć już wróciła mi (Powrót Zemsty Doktora Bulgota) – razem z pingwinami, Bulgotem i Alexem.

Krótkie piosenkiEdytuj

  • Żółty śnieg, e-e, wygrałem bieg, e-e, zaś Mort jest niewiele wort!” (Uliczny przyjaciel)
  • Król Julian dobrym władcą jest la-su!” – wraz z Mortem i Maurice'em (Przetrwać w miejskiej dżungli)
  • Zaśnij że Pietrku na ten mój śpiew, jesteś już senny wysłuchaj mnie (Mały ptaszek)
  • Ile razy pada gol, to Król Julian robi show ! Niech żyję ja!”– wraz z Mortem i Maurice'em (Lodzio miodzio)

Przerobione słowaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Uwielbia mango i inne owoce oraz owocowy soczek (prawie każdy odcinek).
  • Według Clemsona nie urodził się na Madagaskarze, choć był to zapewne jego podstęp (odc. Ja, król).
  • Zna imię każdego lemura w stadzie.
  • Ma mini koronę, którą nosi na zadku (odc. Ja, król).
  • Ma obsesję na punkcie swoich stóp i nie pozwala ich nikomu dotykać (prawie wszystkie odcinki), lecz gdy ktoś tego nie robi, król popada w depresję (odc. Przyjaciel w pudełku).
  • Uwielbia swój zadek (prawie każdy odcinek).
  • Wynalazł Super-konfo-dopieszczaczo-szybo-tron (odc. Dwie stopy nad ziemią i wyżej).
  • W każdej części Madagaskaru ma inną koronę.
  • Liczba pasków na ogonie Juliana wielokrotnie się zmienia.
  • Lubi modelować swoją koronę (w odcinku Operacja: Dobry uczynek chce mieć różowe pióro od flaminga).
  • Lubi kolor różowy.
  • Zaśpiewał najwięcej piosenek ze wszystkich postaci.
  • Jego korona trzyma mu się na głowie, choćby wisiał do góry nogami, jednak lemur może ją w każdej chwili ściągnąć jednym ruchem.
  • Nie potrafi liczyć (odc. Najlepszy wróg).
  • Uważa, że Mort mówi rzeczy głupsze niż jego (Morta) matka (odc. Ostrożnie z życzeniami).
  • Tak jak Mort wierzy, że chmury są z waty cukrowej (odc. Włochaty problem).
  • Na lekcji W-Fu zawsze wybierano go ostatniego.(Lodzio Miodzio )
  • Ukradł papieżowi najprawdopodobniej „Pierścień Rybaka”. (Madagaskar 3)
  • W odcinku Żeluś powiedział gdy wyciągał rybę Kowalskiemu z gardła „To jest jeszcze gorsze niż gdy musiałem wziąć poród Morta”.
  • Nie lubi bawarskiej muzyki (odc. Wymarzone Wakacje).
  • Jest 13 królem lemurów (ta liczba jest uznawana za pechową, co wiąże się z Julianem). Powiedział to w Madagaskarze Maurice.
  • On i pingwiny są jedynymi postaciami, które pojawiły się w każdym odcinku specjalnym.
  • Boi się węży. (odc. Korona za Rozum)
  • Z winy lovelasera przez pewien czas był zakochany Morcie. (odc. Nienawiść od pierwszego wejrzenia)
  • Nie przepadał za bananami (odc. Zgubne Skutki).
  • Nie lubi winogron (odc. Dzień próby).
  • Ma alergię na orzechy (odc. Maurice idzie spać).
  • Jest o dwa lata młodszy od Morta (odc. Tatko Julian).
  • Uratował cały oddział Pingwinów podczas ich tajnej operacji.

Cechy charakteruEdytuj

  • Arogancki
  • Lubi imprezy
  • Wygimnastykowany
  • Dobry
  • Sprytny
  • Narcystyczny
  • Niemądry
  • Zabawny
  • Szarmancki
  • Czasem naiwny
  • Krnąbrny
  • Charyzmatyczny
  • Utalentowany
  • Leniwy
  • Niesamodzielny
  • Nieostrożny
  • Bardzo uparty
  • Luzacki
  • Dziwaczny

RomanseEdytuj

PopularnośćEdytuj

Po premierze filmu Madagaskar, Król Julian stał się najbardziej rozpoznawalną postacią. Przyczynił się do tego m.in. dubbing Jarosława Boberka i wiele komizmu, który sobą wniósł. Od 2009 roku (premiera filmu Madagaskar 2) Internet jest dosłownie zalewany masą obrazków i filmików z Królem Julianem w roli głównej.

W grudniu 2010 roku kiedy odbywały się wybory na burmistrza w Wołominie, pojawił się w ostatniej chwili nowy kandydat na stanowisko burmistrza, wzbudzając zainteresowanie i zyskując rzeszę sympatyków, zdobył nawet kilka głosów poparcia, a był to Król Julian. Ludzie w buncie rozwieszali na miejscach plakatów z rzeczywistymi kandydatami na burmistrza, plakaty z Królem Julianem, prawdopodobnie jako żart. Mały odsetek wyborców to podłapało i przyklejało w kartach do głosowania naklejkę z Królem Julianem. Dodawało własną kratkę z napisem fikcyjnego kandydata i zaznaczało. W świetle prawa taka karta jest nieważna. W całej Polsce było kilka podobnych przypadków, które udokumentowano i udostępniono w Internecie, głównie w serwisach rozrywkowych. Nie wiadomo, ile głosów zdobył Ogoniasty.
Król Julian-1-.jpg

Plakat wyborczy

GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Król Julian

Więcej w Fandom

Losowa wiki