Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Franky

587stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Share

Franky
Franky2.png
Imię: Franky
Gatunek: Gołąb skalny
Miejsce zamieszkania: Central Park
W polskiej wersji głos podkłada: Jacek Kopczyński
Debiut: Sąsiad z księżyca
Występowanie w pozostałych odcinkach: Zaginiony skarb Złotego Wiewióra, Gołębie serce, Mistrz kierownicy, Wszędzie żołędzie, Miłość boli, Uwierz w bebech, Fajny wózek

Franky – gołąb z Central Parku. Ma szaro-czerwono-zielone upierzenie i niski, „luzacki” głos. W odcinku Gołębie serce odegrał swoją najbardziej znaczącą rolę, jednak w wielu odcinkach jest tylko postacią drugoplanową. W odcinku Sąsiad z księżyca dręczył Maxa, że ten nigdy nie zdoła go złapać, przez co są wrogami. Ma uraz do Pervisa McSlade'a, tak samo jak inne gołębie, a McSlade ma uraz do gołębi, ponieważ uważa, że strasznie brudzą.

Niezapomniane cytatyEdytuj

A ja dam! Dam plamę! Nie zdąży przeciąć wstęgi! Zafunduję mu na klapie [marynarki] piękny medal. SREBRNO-BIAŁY!

 (odc. Gołębie serce)

do Maxa Ej, stary! Nie masz wrażenia, że ostatnio jakoś, nie wiem, przytyłem, bo wiesz latałem na siłkę i w ogóle, ale nieważne, ile się męczę, nie mogę się pozbyć tego tłustego, pysznego, soczystego mięska!

 (odc. Sąsiad z Księżyca)

Ciekawostki Edytuj

  • Franky jest wrogiem pingwinów tylko w jednym odcinku.
  • Jego imię zostaje ujawnione dopiero w odcinku Uwierz w Bebech.

Galeria Edytuj

Pigeon shot.jpg

Charakterystyczne zwierzę

Gołąb skalny (Columba livia) – gatunek średniej wielkości ptaka z rodziny gołębiowatych. Pierwotnie zasiedlał południową Europę, północną Afrykę oraz zachodnią i centralną Azję. Obecnie spotykany na każdym kontynencie z wyjątkiem Antarktydy.Pożywienie w naturze stanowią nasiona znajdywane na ziemi. W warunkach miejskich żywi się także pokarmem uzyskiwanym od ludzi. Dziennie wypijają około 30 ml wody.

Więcej w Fandom

Losowa wiki