Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Darla

Dyskusja0
394strony na
tej wiki
Darla
Darla
Imię: Darla
Gatunek: Pawian masajski
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W polskiej wersji głos podkłada: Beata Jankowska-Tzimas
Debiut: Tańczący z duszami
Występowanie w pozostałych odcinkach: Niebezpieczna gra, Nienawiść od pierwszego wejrzenia, Włochaty problem ,Impas w tunelu

Darla - pawianica mieszkająca w zoo. Pojawia się gościnnie w kilku odcinkach, a częściej jest widoczna w tle. Ona i jej siostry lubią tańczyć do muzyki Country. Zna afrykańską magię. Jej siostry są takie same tylko mają inny kolor futra.

GaleriaEdytuj

Pawian masajski

Charakterystyczne zwierzę

Pawian masajski (Papio cynocephalus) znany też jako pawian żółty, babuin i pawian zielony – ssak z rzędu naczelnych, zamieszkujący tereny południowej, środkowej i wschodniej Afryki. Jest to ssak o sierści barwy szarobrązowej. Część twarzowa pyska nie jest pokryta sierścią. Nos pawiana jest ciemny i wąski, kły długie i szerokie. Na palcach kończyn występują płaskie paznokcie, kciuk jest przeciwstawny do innych palców. Ogon długi. Pawiany te zamieszkują sawanny, a także tereny górskie, łąki i obrzeża lasów. Do zamieszkania jakiegoś terenu niezbędne są dla nich drzewa, skały i wodopój. Zajmują tereny, ma których występują dwie pory roku. Pawianom masajskim zagrażają takie zwierzęta, jak lew, lampart, szakal, gepard, likaon, hiena i ptaki drapieżne. Pawiany nie potrafią pływać, wyrażają swoje emocje wydając różne dźwięki. Egipcjanie czcili pawiany, ponieważ uważali je za wcielenie egipskiego bóstwa Thota.

Więcej od Wikii

Losowa wiki