Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Darla

552strony na
tej wiki
Komentarze5
Darla
Darla.jpg
Imię: Darla
Gatunek: Pawian masajski
Miejsce zamieszkania: Zoo w Central Parku
W oryginalnej wersji głos podkłada: Grey DeLisle
W polskiej wersji głos podkłada: Beata Jankowska-Tzimas
Debiut: Tańczący z duszami
Występowanie w pozostałych odcinkach: Niebezpieczna gra, Nienawiść od pierwszego wejrzenia, Włochaty problem, Impas w tunelu

Darla - pawianica mieszkająca w zoo. Pojawia się gościnnie w kilku odcinkach, a częściej jest widoczna w tle. Ona i jej siostry lubią tańczyć do muzyki Country. Zna afrykańską magię. Jej siostry są takie same tylko mają inny kolor futra. Umie używać afrykańskiej magii.

CiekawostkiEdytuj

  • W oryginalnej wersji językowej mówi z akcentem, jakim się mówi z

GaleriaEdytuj

Pawian masajski.jpg

Charakterystyczne zwierzę

Pawian masajski (Papio cynocephalus) znany też jako pawian żółty, babuin i pawian zielony – ssak z rzędu naczelnych, zamieszkujący tereny południowej, środkowej i wschodniej Afryki. Jest to ssak o sierści barwy szarobrązowej. Część twarzowa pyska nie jest pokryta sierścią. Nos pawiana jest ciemny i wąski, kły długie i szerokie. Na palcach kończyn występują płaskie paznokcie, kciuk jest przeciwstawny do innych palców. Ogon długi. Pawiany te zamieszkują sawanny, a także tereny górskie, łąki i obrzeża lasów. Do zamieszkania jakiegoś terenu niezbędne są dla nich drzewa, skały i wodopój. Zajmują tereny, ma których występują dwie pory roku. Pawianom masajskim zagrażają takie zwierzęta, jak lew, lampart, szakal, gepard, likaon, hiena i ptaki drapieżne. Pawiany nie potrafią pływać, wyrażają swoje emocje wydając różne dźwięki. Egipcjanie czcili pawiany, ponieważ uważali je za wcielenie egipskiego bóstwa Thota.

Więcej od Wikii

Losowa wiki