Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Burt

Dyskusja0
398stron na
tej wiki
Burt
Burt (elephant)
Imię: Burt (Skipper nazywał go "Trombalskim")
Gatunek: Słoń indyjski
Miejsce zamieszkania: Central Park Zoo
W oryginalnej wersji głos podkłada: John DiMaggio
W polskiej wersji głos podkłada: Paweł Szczęsny/Adam Bauman (tylko w odcinkach 11a,16b, 18b, 20b i 21b)
Debiut: Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna
Występowanie w pozostałych odcinkach: Prawie wszystkie odcinki

Opis postaciEdytuj

Burt - słoń mieszkający w Zoo.

Jest przyjacielem pingwinów i często im pomaga. Pomimo groźnej twarzy jest miły i uprzejmy. Uwielbia sztukę i marzył o podróży do Paryża. Raz pokonał węża Savio, jednak boi się myszy (w odcinku Boa Mściciel przegrał z wężem, gdyż ten przesłał mu pudełko z myszą, która go wystraszyła i Burt wbiegł na mur, po czym zemdlał).

W krótkometrażowym filmie Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna jest widoczny ze swoją partnerką - w serialu mieszka sam. Nie jest wyjaśnione, co się stało ze słonicą. Jest także widoczny w grze Madagaskar, jednak ma inne imię. Młody Burt jest widoczny w Madagaskarze 2, gdy ludzie szli zobaczyć małego Alexa. Jedną z głównych ról odgrywał w odcinku Słoniowa pamięć i Czarodziejski pędzel

Ma świetną pamięć, lecz jest zbyt wstydliwy. Wprowadził pingwiny w błąd mówiąc ,że ma coś do załatwienia     (odc. "Słoniowa pamięć), zabrzmiało wtedy to tak mrocznie, że drużyna pingwinów widząc zdjęcia Piszczusia Pana zawieszone na murze na wybiegu Burta odrazu, pomyślały ,że Burt chce się zemścić na Piszczusiu Panie za piszczenie z piszczałki, którą chłopak zabierał za każdym razem kiedy odwiedzał zoo. Słoń jednak chciał oddać tylko instrument, który zabrał Piszczusiowi. 

Czasem Dubbinguje go Adam Bauman, a czasem Paweł Szczęsny. Często błędnie mówi się w serialu, że to największy ssak lądowy, ale jest to błąd, ponieważ największymi zwierzętami lądowymi są Słonie afrykańskie.

Słoń indyjski

Charakterystyczne zwierzę

Słoń indyjski (Elephas maximus) - ssak z rzędu trąbowców, jeden z trzech żyjących gatunków rodziny słoniowatych, zamieszkujący lasy i zarośla Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. Jego głowa jest duża, czoło płaskie, uszy znacznie mniejsze niż u słonia afrykańskiego, kły niewielkich stosunkowo rozmiarów występują u większości samców, u samic rzadko spotykane, szyja krótka, tułów krępy, masywny, kończyny słupowate, zakończone szeroką, okrągłą stopą. Ciało pokrywa gruba, marszczona skóra. Doskonale pływa i chętnie kąpie się w błotnistych sadzawkach. Pożywienie słoni indyjskich stanowią trawy, liście, kora, miękkie drewno, pędy bambusa i owoce, szczególnie dzikie figi. Występują głównie w Indiach.

CiekawostkiEdytuj

Cechy charakteruEdytuj

  • Dobry
  • Uprzejmy
  • Gderliwy
  • Przyjazny
  • Niezapominalski

GaleriaEdytuj

Więcej od Wikii

Losowa wiki