Fandom

Pingwiny z Madagaskaru

Burt

587stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze27 Share

Burt – słoń indyjski mieszkający w Zoo.

Opis postaciEdytuj

Jest przyjacielem pingwinów i często im pomaga. Mimo groźnego wyglądu jest miły i uprzejmy. Uwielbia sztukę i marzył o podróży do Paryża. Raz pokonał węża Savio, jednak boi się myszy (w odcinku Boa Mściciel przegrał z wężem, gdyż ten przesłał mu pudełko z myszą, która go wystraszyła i Burt wbiegł na mur, po czym uderzył się czołem w mur i zemdlał).

W krótkometrażowym filmie Pingwiny z Madagaskaru: Misja Świąteczna jest widoczny ze swoją partnerką – w serialu mieszka sam. Nie jest wyjaśnione, co się stało ze słonicą. Jest także widoczny w grze Madagaskar, jednak ma inne imię. Młody Burt jest widoczny w Madagaskarze 2, gdy ludzie szli zobaczyć małego Alexa. Jedną z głównych ról odgrywał w odcinku Słoniowa pamięć i Czarodziejski pędzel

Ma świetną pamięć, lecz jest zbyt wstydliwy. Wprowadził pingwiny w błąd mówiąc, że ma coś do załatwienia (odc. „Słoniowa pamięć”), zabrzmiało wtedy to tak mrocznie, że drużyna pingwinów widząc zdjęcia Piszczusia Pana zawieszone na murze na wybiegu Burta od razu pomyślały, że Burt chce się zemścić na Piszczusiu Panie za piszczenie z piszczałki, którą chłopak zabierał za każdym razem gdy odwiedzał zoo. Słoń jednak chciał oddać tylko instrument, który zabrał Piszczusiowi. 

Słoń indyjski.jpg

Charakterystyczne zwierzę

Słoń indyjski (Elephas maximus) – ssak z rzędu trąbowców, jeden z trzech żyjących gatunków rodziny słoniowatych, zamieszkujący lasy i zarośla Azji Południowej i Południowo-Wschodniej. Jego głowa jest duża, czoło płaskie, uszy znacznie mniejsze niż u słonia afrykańskiego, kły niewielkich stosunkowo rozmiarów występują u większości samców, u samic rzadko spotykane, szyja krótka, tułów krępy, masywny, kończyny słupowate, zakończone szeroką, okrągłą stopą. Ciało pokrywa gruba, marszczona skóra. Doskonale pływa i chętnie kąpie się w błotnistych sadzawkach. Pożywienie słoni indyjskich stanowią trawy, liście, kora, miękkie drewno, pędy bambusa i owoce, szczególnie dzikie figi. Występują głównie w Indiach.

CiekawostkiEdytuj

  • Czasem dubbinguje go Adam Bauman, a czasem Paweł Szczesny.
  • Często błędnie mówi się w serialu, że to największy ssak lądowy, ale jest to błąd, ponieważ Burt jest słoniem indyjskim, a największymi zwierzętami lądowymi są słonie afrykańskie.
  • Jego największa słabość to fistaszki (odc. Słoniowa pamięć).
  • Jest uczulony na gluten (odc. Zwierzęta domowe).
  • Trzymał w trąbie piszczałkę Piszczusia Pana (odc. Słoniowa pamięć).
  • Panicznie boi się myszy (odc. Boa Mściciel).
  • Marzył o swojej wannie (odc. Tunel miłości).
  • Uwielbia małe kotki (odc. Idealny dzień).
  • Prawdopodobnie ma tatuaż (odc. Gorzka prawda).
  • W odcinku Śledzik dla szefa mówi, że waży tonę i trzy czwarte, bo od pewnego czasu nie je słodyczy.
  • Prawdopodobnie jest cejlońskim podgatunkiem słonia indyjskiego, gdyż nie ma ciosów.
  • Możliwe, że jego imię pochodzi od kultowej kreskówki pt. Simpsonowie. W odcinku „Bart ma słonia” jeden z głównych bohaterów, Bart dostaje słonia. Możliwe, że to właśnie od jego pochodzi imię słonia z zoo.

Cechy charakteruEdytuj

  • Dobry
  • Uprzejmy
  • Gderliwy
  • Przyjazny
  • Niezapominalski

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki