Wikia

Pingwiny z Madagaskaru

Alex

581stron na
tej wiki
Komentarze16

Alex – lew afrykański, jeden z czterech głównych bohaterów wszystkich części Madagaskaru. Występuje też w odcinku Powrót zemsty doktora Bulgotaoraz z Melmanem, Martym i Glorią w filmie Misja Świąteczna.
Penguins-of-madagascar-blowhole-strikes-back-alex-the-lion-clip.jpg

Alex w serialu

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Alex urodził się w Afryce. Jest synem Zuby, czyli przywódcy stada zwierząt mieszkających w rezerwacie. Gdy był małym lwem został porwany przez przemytników, podczas gdy jego ojciec pokazywał mu jak się walczy z innymi. Przypadkiem podczas ucieczki bandytów, wpadł do rzeki, a z niej do Oceanu Atlantyckiego. Po jakimś czasie dopłynął do Nowego Jorku i dostał wybieg w ZOO, w którym stał się największą atrakcją. Tam zaprzyjaźnił się z Marty'm, Glorią i Melmanem.

MadagaskarEdytuj

Gdy Marty wyrusza w dzicz, Alex bez wahania rusza go ratować. W międzyczasie niestety zostają przyłapani przez policję. Następnie płyną na statku w pudłach. Kłócą się, aż w końcu wypadają za burtę. Wszyscy lądują na wyspie Madagaskar i z czasem zostają tam.

Madagaskar 2Edytuj

Przyjaciele postanawiają wrócić do domu. Lecą samolotem, gdy okazuje się, że jest awaria. Lądują w Afryce. Tam Alex poznaje swoich rodziców, Zubę i Florrie.

Madagaskar 3Edytuj

Grupa przyjaciół wciąż chce wrócić do ZOO. Nagle przyłapuje ich policja, która chce ich złapać. Wtedy zwierzęta uciekają z cyrkiem, w którym poznają nowych przyjaciół. Alex zakochuje się w jedym z nich, jaguarzycy Gii. W końcu docierają do ZOO, lecz wtedy dowiadują się, że z cyrkiem było im lepiej. Z tego powodu wracają do nich.

Powrót Zemsty Doktora BulgotaEdytuj

Alex był jednym z trzech „widmowych przewodników”, którzy pomagają Skipperowi odzyskać pamięć, po tym, jak Doktor Bulgot mu ją wyssał. Odegrał w tym największą rolę. Jest to jeden z dowodów na to, że akcja serialu dzieje się po Madagaskarach 1 i 2.

CiekawostkiEdytuj

  • W Madagaskarze 2 ma na łapie znamię w kształcie Afryki. Znamienia nie ma w pierwszej ani trzeciej części filmu.
  • Grzywa rozczochrała mu się tylko raz – gdy zdziczał w filmie Madagaskar.
  • Ponieważ jest szefem ekipy, to on ogłasza fazy.
  • Uważa się za króla Nowego Jorku.
  • Na lewej łapie ma takie same znamię jak jego ojciec Zuba.

Piosenki Edytuj

  1. Pamięć już wróciła mi z pingwinami, Bulgotem i Julianem.
  2. Wyginam śmiało ciało z lemurami, Martym, Glorią i Melmanem.
  3. Dzwonki sań – z pingwinami, szympansami, strusiami, Burtem, Royem, Tedem, Martym, Glorią i Melmanem.

GaleriaEdytuj

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Alex

  • [[Alex]] powinien mieć wrogów

    12 wiadomości
    • Makunga ofszem masz rację
    • Wrogowie Alexa to Babcia, Makunga i Dubois oraz Titsi.
  • Alex się zakochał

    9 wiadomości
    • Gia jest jaguarzycą, a nie leopardzicą. W artykule o niej jest tak napisane.
    • Już jest napisane na artykule o Aleksie że zakochał się w Gii. Ja to anonimowo npisałem w tym artykule o Aleksie. Zdziwiło mnie że ...

Więcej od Wikii

Losowa wiki